رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب از کشت دو هزار و ۲۵۰ هکتار چغندرقند در شهرستان و اشتغالزایی برای ۶۰۰ نفر از فصل کاشت تا برداشت این محصول خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 02 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان خلیل حیدری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب گفت : در راستای توسعه کشت چغندر قند در شهرستان سرپل‌ذهاب نماینده پنج کارخانه قند بیستون، شهرکرد، اصفهان، قزوین و اسلام‌آبادغرب با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی شهرستان از ابتدای شهریور ماه تا انتهای مهر ماه در منطقه مستقر و نسبت به عقد قرارداد با کشاورزان اقدام کردند.

 وی افزود: سطح قرارداد کشاورزان با کارخانجات قند ۲۲۵۰ هکتار بوده که با توجه به اخطار چند باره جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان به کشاورزان برای‌عدم مسئولیت کشت‌های بدون قرارداد متاسفانه تعدادی از کشاورزان بدون توجه به این احضار‌ها اقدام به کشت چغندر قند آزاد کردند که مسئولیت‌عدم خرید توسط کارخانجات به عهده آن کشاورزان خواهد بود.

حیدری گفت: کشت چغندر قند از ابتدای مهر ماه آغاز شده و تا انتهای مهر ماه به طور کامل انجام گرفته که تعداد اندکی از کشاورزان به علت‌عدم دریافت به موقع بذر از کارخانجات قند در ابتدای آبان ماه شروع به کشت کردند.

 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان ۱۵۵هزار تن چغندر قند در سال ۱۴۰۳ برداشت شود که میزان ۷۵ هزار تن معادل ۹۳ درصد افزایش تولید را نسبت به سال قبل شاهد خواهیم بود. 

حیدری گفت: با توجه به عملیات مختلف چغندر قند در طول فصل کاشت، داشت و برداشت تقریباً حدود ۶۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد می‌شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار