نماینده رفسنجان و انار و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در برنامه هفتم علیرغم تلاشی که شد اسمی از کتاب و کتابخانه نیامده و این ظلم به کتاب است.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵ 02 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام حسین جلالی ظهر امروز در حاشیه افتتاح اولین کتابخانه سیار استان کرمان در رفسنجان اظهار کرد: حرکت ارزشمندی است که کتاب درب خانه‌های مردم برود و باید در بخش‌های دیگر شهرستان ازجمله نوقات کتابخانه سیار اختصاص یابد.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد: در برنامه هفتم علیرغم تلاشی که شد اسمی از کتاب و کتابخانه نیامده و این ظلم به کتاب است. در برنامه ششم که قانون است در روستا‌های بالای ۱۵۰۰ نفر باید کتابخانه داشته باشیم، دولت این قانون را در این برنامه نیاورد و بعد از اینکه به عنوان ملحقات به مجلس آوردیم، گفتند بار مالی دارد و کتاب و کتابخانه را از برنامه هفتم حذف کردند که امیدوارم دولت تجدید نظر کند.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی باید هم هزینه داشته باشد چراکه کشور ما فرهنگی است و امیدواریم دولت این مورد را جبران کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: هم اکنون۳۷۵۰ کتابخانه در کشور داریم و رتبه ما در جهان ۱۵، در آسیا ۵ و در منطقه اولین کشور کتاب و کتابخانه هستیم که با توجه به این رتبه‌ها باید جایگاه کتاب و کتابخانه در کشور پررنگ‌تر دیده شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار