ائمه جمعه استان زنجان بر ضرورت عدم غفلت از راهپیمایی ۱۳ آبان تاکید کرده و با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، مقاومت غزه و جنایات رژیم صهیونیستی و با بیان اینکه این روزها خیلی‌ها سئوال می‌کنند یا در ذهن‌هاست که آیا این عملیات طوفان‌الاقصی با این همه شهید و مجروح و تخریب و آوارگی ارزش داشت، گفتند: باید این عملیات با نگاه راهبردی و عمیق تحلیل شود و در نگاه عمیق قطعا این عملیات دستاوردهایی داشته و دارد که برخی آشکار شده ولی برخی هنوز آشکار نشده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ 03 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، ائمه جمعه استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بر ضرورت عدم غفلت از راهپیمایی ۱۳ آبان تاکید کرده با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، مقاومت غزه و جنایات رژیم صهیونیستی و با بیان اینکه این روز‌ها خیلی‌ها سئوال می‌کنند یا در ذهن‌هاست که آیا این عملیات طوفان‌الاقصی با این همه شهید و مجروح و تخریب و آوارگی ارزش داشت، گفتند: باید این عملیات با نگاه راهبردی و عمیق تحلیل شود و در نگاه عمیق قطعا این عملیات دستاورد‌هایی داشته و دارد که برخی آشکار شده، ولی برخی هنوز آشکار نشده است.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خرمدره در تبیین چرایی حمایت ایران از محور مقاومت و به ویژه عملیات طوفان‌الاقصی اظهار کرد: حمایت از محور مقاومت از لازمه‌های حضور جمهوری اسلامی ایران در نظم نوین جهانی به عنوان محور وحدت بخش جهان اسلام، از قبیل تبلیغ، امید و جهادخستگی‌ناپذیر و شهادت، اعتماد به نفس ملی و تشکیل حاکمیت اسلامی است.



طوفان الاقصی به عنوان یک اقدام راهبردی بود
امام جمعه خرمدره افزود: حمایت از محور مقاومت و به ویژه عملیات طوفان‌الاقصی به دلیل زمینه‌سازی تقویت محور مقاومت در منطقه و ایجاد وحدت در بین امت اسلامی و بیدار کردن ملت‌ها از سوی دیگر، تقویت کننده حضور پر رنگ ایران اسلامی در نظم نوین جهانی بوده و بر این اساس یک اقدام راهبردی آینده‌نگرانه است که توسط امامین انقلاب دنبال می‌شود.
وی تصریح کرد: طوفان الاقصی به عنوان یک اقدام راهبردی، اگر چه با تلخی‌هایی همراه است، ولی در طولانی مدت تأمین کننده جایگاه اسلام ناب محمدی (ص) در حاکمیت جهان و نظم نوین جهانی بوده و حمایت از آن یک اقدام راهبردی برای تأمین این هدف مقدس است.
زاهدی‌پور با اشاره به تشدید جنایت‌ها علیه فلسطینیان گفت: این جنایت‌های کور، ضمن آن که نشانه شکست و ضعف است، نقش پر رنگی در ایجاد همدلی جهانی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین دارد و در این میان برخی ساده‌لوحان در حالی حسرت امپراطوری ایران در گذشته را می‌خورند که قادر به فهم جایگاه ایران در نظم نوین جهانی نیستند.


گلایه از سخت‌گیری‌ها در جذب معلمان
همچنین حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های نماز این هفته با بیان اینکه در جذب معلمان نباید زیاد سخت‌گیری و به خاطر یک مسئله کوچک افراد را در گزینش رد کرد، افزود: این گلایه در مورد قبول شدگان کنکور هم وجود دارد.
امام جمعه آب‌بر به ناراحتی متقاضیان مسکن ملی از وضعیت موجود اشاره و تاکید کرد: این متقاضیان مدت‌ها است که ثبت‌نام و پول واریز کرده‌اند و متولیان باید سرعت کار را افزایش دهند.
وی به اقدامات انجام شده برای رساندن برق به مزار شهدا اشاره کرد و گفت: تیر‌های برق کاشته شده و در چند روز آینده مزار شهدا با رسیدن برق روشن خواهد شد.


فرهنگ عمومی ماهنشان، وضعیت خوبی ندارد
همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های نماز ماهنشان به در پیش بودن سیزدهم آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و فزود: این روز یادآور روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز و تبعید حضرت امام خمینی در ۱۳ آبان سال ۴۳ به ترکیه است.
امام جمعه ماهنشان افزود: امسال علاوه بر زنده نگه داشتن هر سه رویداد مهم تاریخی به خاطر شرایط ویژه جهان اسلام و حمایت ویژه از جوانان و نوجوانان غزه و فلسطین و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها آمریکا فرانسه و انگلیس بر همه اقشار مردم اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، اساتید، کارمندان و همه و همه لازم است به صورت ویژه در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کنند.
وی با بیان اینکه روز یکشنبه چهاردهم آبان روز فرهنگ عمومی است، ادامه داد: این روز را گرامی داشته و با صدای بلند اعلام می‌داریم وضعیت فرهنگ عمومی شهرستان خوب نیست و من از متولیان فرهنگی استان و شهرستان می‌خواهم تا توجه ویژه، عنایت ویژه و تلاش ویژه برای فرهنگ عمومی شهرستان ماهنشان داشته باشند.


برگزاری یادواره شهدا، فرهنگ مقاومت، جهاد و شهادت را تقویت می‌کند
حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با قدردانی از برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان سلطانیه با همکاری آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی گفت: برگزاری یادواره شهدا هم فرهنگ مقاومت و جهاد و شهادت را تقویت می‌کند و هم ارزش‌ها را به نسل جدید منتقل و هم یاد شهدا را زنده نگه می‌دارد.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به برگزاری نخستین رویداد محصولات زراعی، باغی و دامی شهرستان سلطانیه و با قدردانی از دست اندرکاران این رویداد، گفت: این رویداد هم ظرفیت‌ها و توانایی‌های اقتصادی شهرستان را به نمایش می‌گذارد و هم کشاورزان با حذف واسطه‌ها محصولات خود را به فروش می‌رسانند و هم می‌توانند با همدیگر و با کارشناسان همفکری و هم‌افزایی داشته باشند.
وی با گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان که بخاطر به شهادت رساندن دانش‌آموزان معترض، روز دانش‌آموز و بخاطر تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز استکبارستیزی نامگذاری شده، تصریح کرد: دشمن با تبعید امام و به شهادت رساندن دانش‌آموزان به ایران ضربه زد، اما ملت ایران با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و بدست آوردن اسناد و اسرار که نشانگر توطئه‌های آمریکا در سفارتخانه‌اش علیه ایران بود، به آمریکا ضربه زد و آبروی آن‌ها را برد.
حسینی نسب با بیان اینکه تبعید امام به ترکیه و کشتار دانش‌آموزان قبل از انقلاب بود، ولی تسخیر لانه جاسوسی بعد از انقلاب و این به برکت انقلاب است و از آن سال به بعد آمریکا بار‌ها از ایران اسلامی سیلی خورده، گفت: دشمنی آمریکا بخاطر تسخیر سفارت آمریکا دروغ است، بلکه آمریکا با کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ دشمنی خود را ثابت کرد و تسخیر لانه جاسوسی پاسخ به کودتای ۲۸ مرداد بود.
وی با تاکید بر عدم غفلت از راهپیمایی ۱۳ آبان و با بیان اینکه حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان تجدید بیعت با امام و شهدا و نشانگر بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی است و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل برائت از دشمنان است، گفت: شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر سیاست‌های شیطانی، مرگ بر غصب و غارت، مرگ بر سلطه‌گری، تجاوز و جنایت، مرگ بر تحریم و مرگ بر فتنه گری است.
حسینی‌نسب با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، مقاومت غزه و جنایات رژیم صهیونیستی و با بیان اینکه این روز‌ها خیلی‌ها سئوال می‌کنند یا در ذهن‌هاست که آیا این عملیات طوفان‌الاقصی با این همه شهید و مجروح و تخریب و آوارگی ارزش داشت، گفت: باید این عملیات با نگاه راهبردی و عمیق تحلیل شود و در نگاه عمیق قطعا این عملیات دستاورد‌هایی داشته و دارد که برخی آشکار شده، ولی برخی هنوز آشکار نشده است.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه این عملیات برخاسته از بعض ۷۵ ساله و محاصره ۱۶ ساله مردم غزه از زمین و هوا و دریاست که غزه را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده است، به برخی دستاورد‌های این عملیات اشاره کرد و افزود: عملیات طوفان‌الاقصی پایه‌های امنیتی، نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی رژیم صهیونیستی را متزلزل کرد و مجاهدان فلسطینی در ساعات اولیه طوفان‌الاقصی از دیوار ۶۵ کیلومتری با ارتفاع ۶ متر معروف به دیوار آهنین که مجهز به حسگر نیز است و با هزینه‌های میلیارد دلاری ساخته شده، عبور و امنیت اسرائیل را به هم ریختند.



زوال رژیم صهیونیستی نه تنها ممکن که قریب و نزدیک است

حجت‌الاسلام سید علی موسوی، امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه طوفان الاقصی در یک نیم روز همزمان ساختار‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی و امنیتی دشمن را که محصول ده‌ها سال کار علمی و فنی و صرف میلیارد‌ها دلار هزینه بود در هم ریخت و شکست غیر قابل ترمیم را به صهیونیست‌ها وارد کرد، اظهار داشت: طوفان الاقصی به دیرباورانی که زوال رژیم صهیونیستی را ناممکن می‌دانستند نشان داد که این زوال نه تنها ممکن که قریب و نزدیک است.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه بعد از عملیات طوفان الاقصی شواهد و قرائن نشان می‌دهد که نظام اداری و اطلاعاتی و امنیتی رژیم جعلی صهیونیست هنوز در بهت و حیرت است، افزود: سیستم عصبی دولت دیوانگان (دولت المجانین) مختل شده و قدرت هر گونه تصمیم‌گیری را از دست داده است و آمریکا عملا کنترل دولت متزلزل صهیونیستی را به دست گرفته تا با هزینه کمتر او را از این باتلاق نجات دهد.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بعد از عملیات طوفان الاقصی در حال احیا و تنفس مصنوعی به رژیم هستند و می‌خواهند با قتل عام فلسطینی‌ها موازنه روانی شکست خورده را برگردانند، تصریح کرد:، ولی چنین چیزی ممکن نیست و این شکست قابل جبران نخواهد بود.
موسوی با بیان اینکه راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه امسال از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و این ایام با مظلومیت ۷۵ساله مردم مظلوم و بی‌پناه فلسطین و نسل‌کشی و کودک‌کشی مردم غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار مقارن است، تاکید کرد: راهپیمایى ۱۳ آبان امسال باید به نسبت سال‏‌هاى گذشته، گسترده‌‏تر و پرشورتر برگزار شود و تمام اقشار باید در این راهپیمایى شرکت کنند.
امام جمعه قیدار با تقدیر از وزیر دانا و بصیر و شجاع امور خارجه گفت: سفر‌های منطقه‌ای امیر عبداللهیان به کشور‌های مقاومت و به ویژه سفر به نیویورک در چهار هفته گذشته و نیز لحن قاطع و بدون لکنت در حمایت از مظلومان غزه و مقاومت مقتدر فلسطین نماد روشن پیوند و همبستگی میدان و دیپلماسی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه فرهنگ و اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست و فرهنگ یک کشور مثل هوا ست که اگر آلوده باشد حیات انسانیت را به خطر می‌اندازد، ادامه داد: فرهنگ مبدأ خوشبختی‌ها و بدبختی‌های یک جامعه است و اگر فرهنگگ صالح باشد، کسانی که در آن فرهنگ تربیت مى‏شوند صالح تربیت می‌شوند و راه اصلاح مملکت از مسیر اصلاح فرهنگ میسر است.
موسوی با اشاره به اینکه باید مسئاله فرهنگ را مسئله اول این کشور به حساب آورد، افزود: ما اگر توانستیم فرهنگ این کشور را با پایه‌هاى مستحکم و قوى و نهادهاى صحیحى که کارآیى لازم را داشته باشند، پشتیبانى و تقویت کنیم، کار این کشور روى غلتک خواهد افتاد و پیشروى این کشور در همهى زمینه‌هاى مورد نظر تضمین خواهد شد. چنانچه ما فرهنگ را اصلاح و دنبال نکردیم، به احتمال زیاد برنامه‌ریزى‌هاى مان ابتر خواهد بود.
امام جمعه قیدار با بیان اینکه شوراى عالى انقلاب فرهنگى، به عنوان اتاق فکر و فرمان فرهنگ است، تصریح کرد: این شورا باید بیماری‌هاى فرهنگىِ امروز کشور را شناسایی و به صورت تخصصی راه علاج برای بیماری‌ها پیدا کند و به دستگاه‌هاى گوناگون ابلاغ و پیگیری کند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار