وی با تاکید بر اینکه امسال پدیده النینو در آبان و آذر پیش‌بینی می شود، گفت: سرمای شدیدی به دنبال این پدیده خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵ 18 October 2015
به گزارش تابناک – البرز: از صبح روز گذشته بارش برف در ارتفاعات استان البرز به ویژه در محورهای کوهستانی مانند جاده چالوس، چهره مناطقی از این استان را سفید پوش کرد.
این شرایط را پیش از این اداره کل هواشناسی استان البرز پیش‌بینی کرده بود و این احتمال وجود دارد که زمستان پربارشی را در البرز در پیش داشته باشیم.
در همین ارتباط معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز اعلام کرد که در پی باراش باران و طبق پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر سیلابی شدن رودخانه ها، نیروهای امدادی هلال احمر البرز در حالت آماده باش قرار گرفتند.
داود رجبی اظهار داشت: با توجه به اعلام هواشناسی و همچنین مدیریت بحران استان از روز شنبه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر البرز در همه پایگاه های استان به حالت آماده باش درآمدند.
رجبی در ادامه گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی استان مبنی بر بارش باران و آب‌گرفتگي معابر عمومي و سيلابی شدن رودخانه های فصلي و مسيل ها همچنين طي اين مدت به دليل سرعت وزش بادهاي لحظه اي بسيار شديد احتمال خسارت به تأسيسات وجود دارد در همین راستا نیروهای امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی در آماده باش کامل عملیاتی هستند.
وی افزود: ۹ پایگاه بین شهری و همچنین ستاد استان و شهرستان های تابعه برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده فعال هستند.
اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز نیز با صدور اطلاعیه‌ای به فرمانداران و شهرداران این استان هشدار داده است که برای بارش‌های برف و باران در زمستان آمادگی کامل را داشته باشند.
از سوی دیگر رئیس سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور از مسدود شدن محور رفت و برگشت چالوس - مرزن آباد و شمشک به دیزین خبر داد.
یاسر خالدی با اشاره به اینکه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه امروز محور شمشک به دیزین مسدوده شد، گفت: از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه امروز هم محور چالوس- مرزن آباد در مسیر رفت و برگشت به دلیل بارش شدید باران مسدود است تا خطر ریزش کوه و سیلاب خودروها را تهدید نکند.
وی بابیان اینکه مسیر جایگزین محور قدیم مرزن آباد - چالوس معرفی می شود، افزود:در حال حاضر ترافیک در آزادراه تهران - کرج محدوده پل کلاک و کرج - قزوین محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل حصارک بصورت سنگین در جریان است.
رئیس سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور ادامه داد: در اکثر محورهای ارتباط استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران، خراسان شمالی، رضوی، زنجان، قزوین، مازندران، همدان، گلستان و گیلان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف داریم.
خالدی با اشاره به اینکه به رانندگان توصیه می شود که در محورهای کوهستانی حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، گفت: توصیه می شود که رانندگان قبل از حرکت در جاده، لاستیک خودروهای خود را بازدید کرده و فاصله طولی را رعایت کنند و پس از اطمینان از ایمنی کافی، تردد داشته باشند چرا که امروز تعداد زیادی تصادفات زنجیره ای گزارش شده است.
وی با تاکید بر اینکه امسال پدیده النینو در آبان و آذر پیش بینی می شود، گفت: سرمای شدیدی به دنبال این پدیده خواهیم داشت بنابراین توصیه ما به رانندگان این است که تجهیزات لازم را در خودروهای خود به همراه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار