از قیلُ قالِ مدرسه تا ضرب‌آهنگ صنعت
نخستین اردوی علمی شنبه‌های صنعتی به همت کمیته مسئولیت اجتماعی در شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران برای دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم برگزار گردید.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷ 05 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان، کمیته مسئولیت اجتماعی شرکت پتروشیمی نگین مکران به منظور ایجاد پیوندی سازنده میان نسل سوم و صنعت در حال رشد منطقه مکران ، طرح اردوهای علمی -آموزشی که بی شک در آینده شغلی نسل جوان تاثیر بسزایی دارد را امروز مصادف با 13 آبان روز دانش آموز برگزار نمود.

مهمترین هدف این اقدام برقراری پیوندی مناسب و معنادار میان جامعه محلی و صنعت رو به رشد در منطقه مُکران است و از آنجایی که امروزه آموزش متمرکز بر صنعت، کلید موفقیت شغلی آینده است لذا به واسطه ارتباطات صنعتی، می‌توان دانش‌آموزان را علاوه بر آنچه به عنوان توسعه در منطقه در حال شکل‌گیری‌ست در تصمیم‌گیری برای آینده شغلی و همچنین انتقال مفاهیمی مانند توسعه نیز آماده نمود.

بنابر این گزارش، علاقه مندان جهت شرکت در این اردو می توانند با مراجعه به معاونت پرورشی مدارس شهر چابهار، در این ارودی علمی که هر دو هفته از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر برگزار می شود، شرکت کنند.

گفتنی است، برنامه های آموزشی متنوعی برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم در این اردو در نظر گرفته شده است. به این صورت که نخست به جهت اینکه دانش آموزان با اصول HSE بهداشت، ایمنی و محیط زیست آشنایی کافی داشته باشند توضیحات کافی در این خصوص توسط کارشناس مربوطه داده خواهد شد.

مرحله دوم بازدید از شهرک پتروشیمی در نظر گرفته شده و در طول مسیر کارشناس تمامی مشاغل مربوطه که در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند را به دانش آموزان توضیح خواهند داد تا ایشان را برای انتخاب شغل در آینده دیدگاهی به دست آورد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار