رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کنگاور گفت : یکی از انواع گردشگری‌های رایج در جهان امروز، گردشگری پرنده‌نگری است.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ 05 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمدجواد عظیمی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کنگاور گفت : دوستداران طبیعت و حیات وحش در این نوع از گردشگری به محل‌های زندگی پرندگان بومی و یا ایستگاه‌های پرندگان مهاجر در بهار و پاییز می‌روند، از آن‌ها بازدید و لحظات زیبایی را ثبت و ضبط می‌کنند.

این کارشناس گردشگری عنوان کرد: استان کرمانشاه با داشتن تالاب ها، رودخانه ها، سراب‌ها و زیستگاه‌های طبیعی متنوع مکان زیست نزدیک به ۲۵۰ گونه پرنده بومی و مهاجر است.

او با بیان اینکه تنوع پرندگان شکاری در این استان بسیار زیاد و تماشایی است، تصریح کرد: انواع پرنده‌های زیبایی همچون بوف، عقاب قهوه‌ای و سیاه، قرقی، شاهین، باز و شاه باز در این استان زندگی می‌کنند که در چرخه طبیعت وجود آن‌ها بسیار مفید و صنعت ارزشمند گردشگری محسوب می‌شود.

وی به حضور پرنده زیبای باغات کنگاور اشاره کرد و گفت: یکی از زیباترین پرندگان مهاجر که در اواخر تابستان در باغات کنگاور مشاهده می‌شود، "پری شاهرخ" نام دارد که پرنده‌ای با جثه نسبتاً درشت، میوه خوار و به رنگ زرد طلایی می‌باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار