کد خبر: ۱۱۳۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 05 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر حفظ آثار تاریخی و رفع نارسایی‌های و جلوگیری از تعرض و تجاوز به سرمایه‌های خدادادی گفت: مازندران دیار پاکان، صالحان، نماز، قرآن، حجاب، طهارت، پاکی و عفت است و نباید میدان تاخت و تاز نابه‌سامانی‌های فرهنگی باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم روز ملی مازندران و سالروز تأسیس حکومت علویان طبرستان که در روستای صالحان کجور برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که ما را مسلمان و محب به اهل بیت (ع) قرار داده است که اینها بهترین نعمت خدا هستند از جمله اینکه قرآن و اهل بیت (ع) جان و روح ما هستند.

وی افزود: از اینکه ما چنین انقلاب باشکوهی به‌وجود آوردیم نشان از عنایت خداوند دارد، پس باید خدا را شکر کنیم که انتخاب شده‌ایم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: از اینکه خدا توفیق داده که مظلومان جهان را یاری کرده و زیر بار ظلم نرویم شاکریم، البته این اصل عزت‌آفرین اما دردسرآفرین است، امروز ما غزه مظلوم را حمایت می‌کنیم، رژیم گذشته ما نوکر اسرائیل بود، بسیاری از کشورهای عربی امروز سکوت کرده‌اند، گذرگاه‌ها را باز نمی‌کنند که مردم نفس بکشند، نه نفت و گازی و نه دارویی، اما شما مردم کنار مردم غزه ایستادید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه عزت ملت ایران در این است که اصل "لاتَظلِمون و لاتُظلَمون"، را در پیش گرفته البته تنش‌ها و مشکلات را با جان می‌خریم، عنوان کرد: البته بسیاری از مشکلات ما داخلی بوده و اختصاص به خارج ندارد؛ علیرغم اینکه بسیاری از مسئولان ما از قدرت‌های مدیریتی خودشان برای رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنند از برخی‌ها آنطور که باید باشند نیستند در حالی که از قدرت خودشان برای رفع مشکلات مردم و رشد عمران و آبادی بهره بگیرند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه این فراوانی امامزادگان در مازندران و ایران اسلامی خیلی معنا دارد، تاکید کرد: ما این افتخار را داریم که هزار و ۳۶۱ امام‌زاده در استان داریم، امامزادگان از ظلم دشمنان به ایران پناه می‌آوردند، نشان از این دارد که آغوش این مردم برای اولاد پیغمبر باز بوده است و از گذشته تا امروز ایران و مازندران چشم و چراغ اهل بیت (ع) بودند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اولین حکومت علوی در دنیا به‌وسیله اولاد پیغمبر در سال ۱۲۵۰، پنج سال قبل از تولد امام زمان (عج) تشکیل شد، حدود پنج قرن بعد سادات مرعشی از نسل امام سجاد (ع) آمدند که مذهب شیعه اثنی عشری را رسمی کردند، دو دسته از سادات در مازندران ما حکومت علوی را تشکیل دادند.

وی اضافه کرد: اینجا قبل از سبزی و خرمی طبیعی سبزی و خرمی عشق اهل بیت (ع) را در خود داشت، صفویه هم سادات بودند، حادثه مهم بعدی انقلاب باعظمتی بود که ما بیش از ۴۰سال زیر پرچم آن زندگی می‌کنیم.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به برکات، ظلم‌ستیزی، عزت و افزایش سطح رفاه و پیشرفت علمی و کسب رتبه‌های برتر در دنیا، عنوان کرد: برنامه ای که در سال گذشته برگزار شد واقعا زیبنده اینجا نبود، امسال بسیار زیبا و جالب با کمک یک خیر در حال انجام است هنوز هم نارسایی‌هایی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به وضعیت نامناسب یکی دو امامزاده بین راهی یادآور شد: تعامل با میراث فرهنگی برای بهسازی با حفظ آثار تاریخی بسیار مهم است، همچنین نارسایی‌های بین راهی در جاده بسیار زیاد است این جاده نیاز به دست کشیدن دارد، به طرح هادی و مسائل حقوقی باید بیشتر توجه شود، شما حافظ منطقه خودتان باشید و از تعرض و تجاوز به سرمایه‌های خدادادی جلوگیری کنید.

وی یادآور شد: اینجا دیار پاکان، صالحان، نماز، قرآن، حجاب، طهارت، پاکی و عفت است و نباید میدان تاخت و تاز نابه‌سامانی‌های فرهنگی باشد اینکه فلان گردشگر بیاید شلوارک بپوشد، افسار سگ را در دست بگیرد بخواهد اینجا قدم بزند درست نیست، اینجا قدم به قدمش آوای قرآن و فضائل اهل بیت (ع) مردان و زنان با ایمان و باعفت است، اینجا جای سگ و میمون و گربه بازی نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه احترام امامزاده فقط به ساخت صحن و سرای آن نیست، گفت: اگر به مکتب، دین و خواسته‌هایش احترام کردیم و سبک زندگی ما سبک زندگی مومنانه قرآنی شد آن مهم است و راضی‌کننده است؛ حجاب واجب است، خدا را شاکریم که خانم‌های مومن، باحجاب، چادری و با نماز اینجا حضور دارند باید در فرهنگ وارداتی هضم نشوند و پاک‌دامنی و پاک‌دستی خود را حفظ کرده و مومن واقعی باشند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار