مراحل آموزش پذیره نویسی صبا فولاد خلیج فارس +فیلم
تابناک هرمزگان_ اینفو گرافیک  و فیلم مراحل آموزش پذیره نویسی صبا فولاد خلیج فارس
کد خبر: ۱۱۳۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 08 November 2023

 به گزارش تابناک هرمزگان//پذیره نویسی تعهد خرید سهام یک شرکت یا صندوق در زمان تأسیس آن است، مسیری که شرکت ها  می توانند برای تامین مالی یا به عبارتی تامین قسمتی از سرمایه مورد نیاز خود انجام دهند.

شرکت در پذیره نویسی ها دارای مزیت های بسیاری است، در پذیره نویس ها حداقل میزان خرید یک واحد است، پس افراد با هر میزان سرمایه  می توانند شرکت کنند. جذابیت شرکت در پذیره نویس ها آنجاست که تاکنون بسیاری بعد از بازگشایی سود مناسبی داشته  و بعضا  شاهد رشد سهام آنها بیش از سه  برابر قیمت خرید در کمتر از یک ماه بودیم.

ضمن آنکه واحد صندوق ها و سهام شرکت ها در زمان پذیره نویسی به ارزش اسمی یعنی 100 تومان به فروش می رسند وبعد از بازگشایی معمولا  هیچ سهمی را نمی توان با قیمتی تا این حد پایین  خرید.پس پذیره نویسی می تواند یکه فرصت استثنایی باشد.

معمولا بعد از پذیره نویسی قیمت سهام شرکت ها بالا می رود و حتی ممکن است  تا مدت ها صف خرید باشد ، در چنین شرایطی حجم خریدهای بالا ممکن نیست. اما در پذیره نویسی اگر محدودیت خرید کم نباشد می توان این شرکت ها را در حجم های بالا و قیمت پایین خریداری کرد. به علاوه کم پیش می آید قیمت صندوق یا شرکت بعد از بازگشایی زیر این قیمت  برود پس می توان گفت ریسک شرکت در پذیره نویسی بسیار پایین است .

نباید پذیره نویسی را با خرید سهام در عرضه های اولیه اشتباه کرد. در عرضه های اولیه سهام پس از کارشناسی شرکت محدوده قیمتی برای خریداران اعلام می شود.پذیره نویسی همانطور که گفته شده در قیمت اسمی 100 تومان انجام می پذیرد.

 همچنین برای عرضه اولیه سهام یک بازه زمانی دو ساعته در یک روز در نظر گرفته می شود درحالیکه  پذیره نویسی مهلت زمانی حداکثر 30 روز است و این فرایند پس از شروع تا زمانی که تمام اوراق شرکت مورد نظر عرضه شود ادامه پیدا می کند.

مهمترین زمان پذیره نویسی و عرضه اولیه سهام زمان قابل معامله شدن سهم در بازار است. در عرضه اولیه بلافاصله پس از روز عرضه نماد شرکت باز شده  و آماده معامله می شود در پذیره نویسی اما پس از اتمام فرایند باید مراحل مربوط به ثبت شرکت دنبال شود.

اگر  در سرمایه گذاری به دنبال راهی کم ریسک  و البته جذاب هستید می توانید در پذیره نویسی ها شرکت کنید .خبر خوب آنکه به زودی صبا فولاد خلیج فارس پس از پایان مرحله ثبت شرکتها پذیره نویسی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار