کد خبر: ۱۱۳۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 08 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، ارتقای وضعیت فرودگاه های استان مازندران در راستای تکمیل زنجیره حمل و نقل ضروری است

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: فرودگاه دشت‌ناز برای پرواز از مبدا مازندران به کشورهای اوراسیا بهسازی می‌شود

احمد توکلی در نشست با مدیرکل فرودگاه مازندران با بیان اينکه مازندران با برخورداری از ۳ فرودگاه دشت ناز، نوشهر و رامسر از ظرفیت بالایی در حمل و نقل هوایی برخوردار است، اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی دشت‌ناز ظرفیت هوایی مازندران را به طور چشمگیری افزایش داده است و برای استفاده حداکثری از این توان، تحول این فرودگاه ضروری است.
وی فرودگاه دشت ناز را قابلیت تبدیل شدن به هاب شمال دانست و افزود: برای تبدیل دشت ناز به فرودگاه مدرن و به روز، بهسازی فرودگاه و افزایش خطوط پرواز آن در دستور کار قرار گرفته است تا آماده استقبال بیشتر از پروازهای داخلی و خارجی باشد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه برای بهسازی باند فرودگاه دشت‌ناز ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، یادآور شد: پس از ابلاغ اعتبار، کار بهسازی ظرف حداقل زمان ممکن اجرایی خواهد شد تا شاهد تحول و افزایش ایمنی در بخش زیرساختی فرودگاه‌هایی در مازندران باشیم.
توکلی زیرساخت فرودگاه ها را برای توسعه صادرات و گردشگری بسیار مهم دانست و تصریح کرد: راه اندازی پروازهای اقتصادی و تجاری برای صادرات نیازمند زیرساخت‌ در فرودگاه است که با توجه به‌ حمایت دولت سیزدهم این امر پیگیری خواهد شد تا شاهد بهبود تراز تجاری و گردشگری استان باشیم.
وی از نیاز مازندران به راه‌اندازی خط پروازی به کشورهای اوراسیا خبر داد و خاطرنشان کرد: باتوجه به تولید محصولات کیفی کشاورزی با قابلیت صادراتی از جمله برنج و مرکبات و شیلاتی، برای باز شدن بازار اوراسیا به روی مازندران، به خط پروازی به سمت cis نیاز است.
سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران با بیان اينکه زه کشی محوطه فرودگاه دشت‌ناز برای جلوگیری از تخریب سطح باند توسط آب‌های زیر سطحی انجام می‌پذیرد، گفت: برای تبدیل فرودگاه های استان به فرودگاه با استانداردهای روز، نیازمند اراده فراگیر در استان است و با توجه به تاکید دکتر سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران، این اراده در استان شکل گرفته است و ساختار هوانوردی و ترمینالی فرودگاه های استان اصلاح و بهبود می یابد.
وی ضمن تقدیر از زحمات وطنخواه مدیرکل سابق فرودگاه های استان برای دکتر حسنی مدیرکل جدید فرودگاهها آرزوی توفیق کرد و عنوان داشت با توجه به تجارب ارزنده و تخصص مدیرکل جدید انتظار اتفاقات مثبت و تحولات اساسی در فرودگاههای استان می رود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار