یک متخصص طب ایرانی درباره ویتامین‌های مهمی که در سوخت و ساز بدن موثرند توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳ 10 November 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حسن اکبری متخصص طب ایرانی با اشاره به تامین انرژی با استفاده از غذا گفت: سلول‌ها محور سلامتی و بدن هستند. برای مثال موتور‌های بنزینی که شباهت زیادی به سلول بدن دارند، هوا و بنزین که وارد موتور شده، احتراق ایجاد و موتور شروع به گرم شدن می‌شود به همین شکل غذا در سلول‌های بدن ما ماده سوختنی هستند.

او افزود: بدن برای اینکه غذایی با طبع و سازگار با خود را تبدیل به انرژی کند، فشار کمتری به بدن وارد و از پیری زود رس جلوگیری می‌شود.

اکبری ادامه داد: اصلی‌ترین قسمت تولید انرژی در بدن کبد است، زیرا غذا‌هایی که وارد بدن می‌شود جذب کبد شده که دارای ۳ نوع قند، چربی و پروتئین هستند. مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین‌های محلول در آب و محلول در چربی، ویتامین‌های مهمی هستند که در سوخت و ساز بدن کمک می‌کنند و تبدیل به انرژی می‌شوند.

این متخصص طب ایرانی بیان کرد: برای داشتن ذهن قوی باید شب‌ها به موقع خوابید، زیرا بدن دارای ساعت بیولوژیک است و به گفته دانشمندان اگر افراد از ساعت ۹ الی ۱۲ در خواب شبانه باشند معادل ۱۰ ساعت بهروری به همراه دارد و با این وجود دیر‌تر دچار فراموشی می‌شوند.

برچسب ها: ویتامین ، انرژی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار