مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه مطرح کرد؛
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: در زمینه فرزند آوری و رشد جمعیت فرهنگسازی بر مشوق ها اولویت اساسی دارد.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ 11 November 2023

زهرا جانجانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: برای حدود ٧٧٠ خانوار در استان کرمانشاه زمین در حوزه جوانی جمعیت در نظر گرفته شد.

وی افزود: این روش‌ها مشوق‌هایی در راستای تسهیل گری فرزند آوری و افزایش جمعیت هستند اما در بحث جمعیت عموم مردم باید پای کار بیایند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه تصریح کرد: ما فقط پنج سال فرصت داریم که رشد جمعیت را به حدود ٢ و نیم درصد برسانیم.

وی گفت: اگر قرار باشد یک کشور قوی داشته باشیم که تمدن ساز باشد تمام مردم نقش داشته و باید در راستای فرزند آوری کمک کنند.

این مقام مسئول ابراز کرد: اگر همه مردم مانند دوران شیوع بیماری کرونا دست به دست هم بدهند قطعا اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه تنها اعطا این تسهیلات و مشوق ها بر موضوع جوانی جمعیت اثر نمی‌گذارد، اذعان کرد: بحث فرهنگسازی در این زمینه بر مشوق ها اولویت اساسی دارد.

جانجانی خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی نیز انجام شده اما این اقدامات مطلوب نبوده و نتیجه‌ای حاصل نشده است.

 

ضرورت هشدارسازیِ موضوع جمعیت در کرمانشاه

 

وی بخشی از اقدامات فرهنگی در این زمینه را آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی و هشدار سازی دانست و گفت: اولویت قشر جوان است که آینده ساز مملکت هستند.

این مقام مسئول ابراز کرد: در حال حاضر میانگین فاصله سنی ازدواج با نخستین فرزند در استان کرمانشاه پنج سال است و باید به ٢ الی سه سال برسد تا نرخ رشد جمعیت تغییر کند.

وی تأکید کرد: هر فردی ایران قوی را دوست دارد و خواهان حل مشکلات است باید بر موضوع جوان سازی جمعیت تأکید کند.

جانجانی ابراز کرد: امروز نگران سالمند شدن کشور خصوصا استان کرمانشاه هستیم و نرخ روند سالمندی در کرمانشاه بسیار بالا است لذا حرکت به سمت سالمندی هزینه زیادی دارد و روند پیشرفت و توسعه کشور با سالمند شدن جمعیت کند می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار