کد خبر: ۱۱۳۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 12 November 2023

به دلیل بالا بودن هزینه‌های حمل و نقل و رزرو هتل در استانبول، یک سفر عادی به استانبول بدون هزینه‌های تفریح و خرید کردن، روزانه به 60 دلار یا به عبارتی 3,000,000 تومان بودجه نیاز دارد. در حالی که در کیش می‌توان با بودجه 2,000,000 تومان در هر روز، از تفریح‌های متنوع آبی، خرید کردن و اقامت در هتل‌های با کیفیت لذت برد. در نتیجه به صرفه بودن قیمت تور کیش را می‌توانیم اولین مزیت سفر به کیش نسبت به سفر به استانبول بدانیم.

ولخرجی در کیش و صرفه‌جویی در استانبول

تصور کنید با بودجه روزانه 60 دلار به استانبول سفر می‌کنید. در رستوران باید غذاهای اقتصادی‌تر بخورید، برای حمل و نقل با مترو و تراموا رفت و آمد داشته باشید و حتی با تفریح‌های محدودتری را در استانبول انجام دهید. با این بودجه محدود تفریح‌های شما محدود به پاساژ گردی و گشت زدن در جاذبه‌های تاریخی استانبول می‌شود. اما با همان بودجه سفر به استانبول، در سفر به کیش می‌توانید ولخرجی نیز کنید. به عنوان مثال در رستوران‌های معروف غذاهای گران قیمت بخورید و انواع تفریح‌های آبی، پاساژ گردی، پارک‌ آبی، پارک برفی و اقامت در هتل‌های با کیفیت را تجربه کنید. حتی می‌توانید با روزی 1 میلیون تومان (در سال 1402) در کیش ماشین اجاره کنید و نیازی به رفت و آمد با تاکسی نداشته باشید.

با ارزش بودن هتل‌های کیش نسبت به قیمت‌شان

هتل‌های استانبول با وجود گران بودنشان، کیفیت چندان زیادی ندارند. اقامت در هتل‌های لوکس و با کیفیت شهر نیز برای هر مسافری نمی‌ارزد. در نتیجه مسافری با سطح بودجه معمولی مجبور به اقامت در همان هتل‌های نه چندان با کیفیت می‌شود. اما در جزیره کیش با همان قیمت هتل‌های معمولی استانبول می‌توانید در هتل‌های لوکس و با امکانات فراوان اقامت داشته باشید.

یک مثال از تفاوت قیمت هتل‌های کیش و استانبول

به عنوان مثال یک هتل دریایی 5 ستاره در کیش به ازای هر شب 9.500.000 میلیون تومان از مسافران دریافت می‌کند. در حالی که قیمت اجاره اتاق یک هتل ۳ ستاره در استانبول از 13.000.000 تومان شروع می‌شود. از طرف دیگر همان هتل 5 ستاره امکاناتی خاص مانند ناهار، ماساژ و اسپا، باشگاه ورزشی و سالن بیلیارد و نمای زیبایی از دریا را در اختیار مسافران قرار می‌دهد که نمی‌توان این امکانات را با هتل‌های ۳ ستاره استانبول مقایسه کرد.

تفریح‌های ساحلی کیش قابل مقایسه با استانبول نیست

علی‌رغم اینکه استانبول با ساحل احاطه شده است، اما اکثر ساحل‌های این شهر صخره‌ای هستند. به همین علت نمی‌توان برای شنا، پیک نیک، تفریح‌های آبی مانند شاتل و پاراسل به ساحل‌های استانبول رفت. تفریح‌های آبی استانبول محدود به کشتی‌های تفریحی و پارتی‌های روی آن است. در حالی که در کیش ساحل‌های ماسه‌ای محل مناسبی برای تفریح‌های آبی، شنا، قدم زدن، خلوت کردن و کسب آرامش از دریا هستند. علاوه بر آن جاذبه‌های طبیعی ساحل‌های کیش مانند ساحل درختان نارگیل یا تخم گذاری لاکپشت‌ها در ساحل‌های این جزیره جزو مزیت‌های ساحل‌های کیش نسبت به سواحل استانبول محسوب می‌شوند.

مقایسه وضعیت امنیت در کیش و استانبول

شهر استانبول بخاطر توریستی بودن انواع مسافران از کشور‌های مختلف جهان را به خود جذب کرده است. حتی بسیاری از ساکنان این شهر اهل ترکیه نبوده و از کشور‌های دیگر به این شهر مهاجرت کرده‌اند. علی رغم عملکرد خوب پلیس و شهرداری استانبول برای افزایش امنیت،‌ ممکن است در برخی مناطق با مواردی از ناامنی مواجه شوید. اما امنیت جزیره کیش زبان‌زد مسافران است. خیلی از خانم‌های جوان و تنها، گردش شبانه در کیش مانند دوچرخه سواری و قدم زدن در ساحل را بدون هیچ دغدغه امنیتی انجام می‌دهند.

آرامش جزیره کیش و جنب و جوش شهر استانبول

شهر استانبول به دلیل جمعیت و ظرفیت توریستی زیاد، جنب و جوش زیادی دارد. حتی شب‌های پر تحرک و زنده این شهر مورد علاقه مسافران شب گرد است. به همین علت خلوت کردن و کسب آرامش در استانبول نسبت به کیش کمی سخت‌تر انجام می‌شود. اما در کیش می‌توانید از ساحل‌های خلوت در غرب جزیره یا هتل‌هایی با منظره دریا آرامش خوبی کسب کنید.

برای انتخاب نهایی بین استانبول و کیش زود تصمیم نگیرید

علی رغم مقایسه‌ گفته شده در این مقاله بین استانبول و کیش، نمی‌توان گفت که سفر به استانبول مناسب نیست و نباید به این شهر سفر کرد. این شهر مزیت‌هایی نسبت به کیش دارد مانند مراکز خرید متنوع و اجناس برند با قیمت خوب، غذاهای متنوع برای شکم‌گردی، انواع کنسرت‌های موسیقی و مواردی که گفتن آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد. در نتیجه برای انتخاب خوب میان این دو گزینه، بهتر است سلیقه سفرتان را برای مشاوران آژانس‌های گردشگری توضیح دهید و پس از شنیدن توضیح‌های آنان تصمیم‌تان را بگیرید. همچنین می‌توانید از کارشناسان آژانس‌های گردشگری مقایسه هزینه‌های سفر به کیش و استانبول را در زمان‌های متفاوت بپرسید.

مشاوره رایگان برای مقایسه سفر به استانبول و کیش

می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان آژانس گردشگری نهال گشت برای مقایسه سفرتان به کیش و استانبول استفاده کنید. در هر زمانی با استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید هزینه‌های سفر به این دو مقصد را مقایسه نمایید. برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید از طریق شماره 1830-026 با کارشناسان نهال گشت تماس بگیرید. همچنین می‌توانید قیمت تورهای کیش و استانبول را در سایت نهال گشت با آدرس nahalgasht.com مشاهده نمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار