مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از شکل گیری وضعیت هوای ناسالم در این استان خبر داد و گفت: توصیه می‌شود گروه‌های حساس تا حد امکان از تردد در محیط بیرون خودداری کنند.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 14 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، سعیده خضیر با اشاره به آخرین وضعیت هوای استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر استان قزوین در وضعیت هوای ناسالم قرار دارد و با توجه به اینکه تا فردا وضعیت پایداری را در استان شاهد هستیم، با برطرف شدن وضعیت پایدار هوا، وضعیت هوای استان هم بهتر خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه کل کشور درگیر موضوع آلودگی هوا است و اتفاق خاصی رخ نداده و عوامل ثابت همیشگی در این امر دخیل می‌باشد. البته ما در استان قزوین هم اکنون تراکم آلودگی هوا را نداریم و وضعیت هوا فقط برای گروه‌های حساس، ناسالم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: شاخص‌ها خیلی بالا نیست، اما از حالت سالم خارج شده است و معمولا با شروع فصل سرما با آلودگی هوا به دلیل پدیده اینورژن مواجه می‌شویم.

این مسوول خاطرنشان کرد: پایداری هوا ناشی از عوامل مختلفی از جمله عدم وزش باد است که بر اساس پیش‌بینی هواشناسی از فردا هوای جوی استان ناپایدار خواهد شد و کمک می‌کند تا پراکنش آلودگی‌ها از سطح شهر‌ها کمتر شود.

خضیر در پایان گفت: توصیه می‌شود گروه‌های حساس از جمله مادران باردار، سالمندان و اطفال کمتر در محیط بیرون حضور داشته باشند و دانش‌آموزان در زنگ ورزش، فعالیت‌های بدنی سنگین نداشته باشند، همچنین افراد توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از مایعات بیشتری استفاده کنند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار