کیش – ایرنا - رییس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه فرودگاه کیش یک نقش راهبردی در منطقه ایفا می‌کند، گفت: مجموعه هوایی کیش یک مجموعه کلیکسیونی در مسیر توسعه منطقه نقش آفرینی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 14 November 2023

به گزارش تابناک جزیره، «محمد محمدی بخش» روز چهارشنبه در مراسم افتتاح ترمینال جدید فرودگاه کیش، اظهار کرد: راه اندازی ترمینال هوشمند بار در جزیره کیش یک راهبرد اساسی برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه کیش توانسته به سطح چند بعدی دست یابد، افزود: یکی از پرترافیک‌ترین مجموعه‌های پرواز بالگرد در این فرودگاه واقع شده که می‌تواند در پشتیبانی از سکو‌های نفتی و انجام عملیات‌های امدادی نقش مهمی ایفا کند.

رییس سازمان هواپیمایی کشور همچنین از برنامه ریزی برای انجام ورزش‌های هوایی در سطح بین المللی در جزیره کیش خبر داد.

وی انجام پرواز‌های بین المللی را از نقاط قوت فرودگاه کیش دانست و اضافه کرد: توسعه این پرواز‌ها نقش بسزایی در پیشرفت منطقه و افزایش جذب سرمایه گذاری ایفا خواهد کرد.

«محمدی بخش» اعطای گواهینامه فرودگاهی جزیره کیش، راه اندازی فروداه جزیره تنب و اعطای گواهینامه بین المللی به فرودگاه بندر عباس را از مهمترین دستاورد‌های فرودگاهی کشور در استان هرمزگان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، مکانیزه‌ترین فرودگاه کشور در کیش که کلنگ زنی آن در سال ۱۳۹۱ انجام شده و وعده بهره برداری از آن از سالی به سال دیگر روی زمین مانده بود، هم اکنون در دولت سیزدهم افتتاح شد تا گام‌های جدی برای هموار کردن مسیر توسعه و سرمایه گذاری در منطقه برداشته شود.

این فرودگاه از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ به عبارتی دیگر به طور متوسط هر ساله ۷.۵ درصد رشد داشته که قطع یقین آمار قابل قبولی نیست؛ اما از تابستان ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ پیشرفت این طرح فاخر شتاب چشم گیری گرفت و توانست با ۳۰ درصد پیشرفت در عرض ۲ سال آماده بهره برداری باشد.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار