شهردار اهواز با بیان اینکه شورا محل شور و مشورت است، گفت: در مشورت و نظام شورایی باید ظرفیت افزایش یابد و تضارب افکار را بپذیریم و باید با حفظ حرمت‌ها تلاش شود که اندیشه‌های مختلف در کنار هم قرار بگیرند و خروجی آن به نفع مردم رقم بخورد.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 15 November 2023

تابناک خوزستان: رضا امینی در آیین بهسازی و بهره‌برداری از ۱۰ زمین ورزشی روباز که امروز (۲۳ آبان‌ماه) برگزار شد، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: شاهد کشته شدن زنان و کودکان مظلوم و بی‌پناه غزه توسط رژیم صهیونیستی هستیم؛ امیدوارم هر چه زودتر عمر این رژیم خبیث و غاصب تمام و شر آن از سر مردم مظلوم منطقه کم شود.

وی افزود: در نقطه حساسی از تاریخ شهرمان قرار داریم و باید به برخی نکات توجه شود تا ثمره فعالیت و هماهنگی‌های آن به نفع مردم و افزایش سرمایه اجتماعی منجر شود.

شهردار اهواز بیان کرد: فلسفه انقلاب اسلامی پرهیز از زورگویی، استکبار و خودخواهی‌های مستکبران بود که منتج به انقلاب اسلامی شد و بر مبنای رأی و نظر مردم، رژیم شاهنشاهی سقوط کرد و با ابتکار حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامی بنیان نهاده شد بنابراین انقلاب ما انقلاب مردم پایه است.

امینی گفت: در طول سال‌ها عمر انقلاب اسلامی، هر روز مشارکت مردم در ادای تکلیف شهری و میهنی‌شان بیشتر شده است و انتظار از مدیران این است که بتوانند حق مردم عزیز را ادا کنند. آماری از میزان شهدایی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون استخراج شده است و بر اساس این آمار و با توجه به حدود ۳ هزار پست حساس در کشور، مشخص شد بابت هر پست عالی و حساس کشورمان ۷۲ شهید تقدیم اسلام و انقلاب شده است یعنی برای هر صندلی مدیران ارشد کشور، یک عاشورا اتفاق افتاده است و جوانان زیادی پرپر شده‌اند.

وی تصریح کرد: این مسئولیت‌ها به عنوان امانت و توفیقی برای خدمت به مردم از ناحیه خداوند متعال به مدیران هدیه داده شده است. بنابراین قداست این مسئولیت‌ها بسیار سنگین و حساس است و باید مراقبت کنیم تا با سوءاستفاده‌هایی که مخصوصاً در سرزمین ما رخ می‌دهد، نتایج و برون‌دادها منطبق بر خواسته‌های دشمن نباشد.

شهردار اهواز گفت: دشمن به خوزستان طمع دارد و حاکمیت نظرهای خوب و مثبت و عمیقی به خوزستان دارد. بنابراین شایسته نیست با اقداماتی مانع از پیشرفت شهر، استان خوزستان و کشور شویم. تک تک ما مدیران و با مشارکت شهروندان عزیز در این حوزه نقش اساسی داریم.

وی عنوان کرد: در ادامه انقلاب اسلامی اصول زیادی عملیاتی شد که یکی از اصول که پس از ۲۰ سال محقق شد، برقراری نظام شورایی در شهرها و روستاها بوده است. بیش از ۲۴ سال از تشکیل شوراها در کشور می‌گذرد و خانواده نزدیک به ۱۲۰ هزار نفری در شوراها فعال هستند و به عنوان نمایندگان مردم برای مشارکت در تعیین سرنوشت مردم بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت دارند.

امینی ادامه داد: علقه، عاطفه و انسجام بین بخشی بین دو وجه مدیریت شهری یعنی شورا و شهرداری وجود دارد. شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مدیریت شهری را فرماندهی و راهبری کند و حتماً باید افرادی به عنوان ناظر نظارت کنند تا خدمت‌رسانی به مردم در مسیر درست انجام شود. در یک بازه زمانی کار شهرداری‌ها با نام بلدیه، جمع‌آوری زباله و نظافت شهرداری بود و وظیفه دیگری نداشتند. اما امروز شهرداری‌ها در همه ابعاد زندگی مردم وظیفه و نقش اساسی دارند بنابراین باید افکار و اندیشه‌های متعدد، متنوع و بعضاً متضاد در کنار هم قرار بگیرند تا برون‌داد آن‌ها موجب تحول در شهر برای مردم شود.

وی عنوان کرد: شهرداری بر اساس سیاست‌هایی که شورای شهر تنظیم و اعتباراتی که مصوب می‌کنند، حرکت می‌کند و به مردم خدمات ارائه می‌دهد. در سطح کشور هر شهرداری با موضوعاتی مواجه است که بخش مهمی از توان و انرژی شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد. مجموعه چالش‌هایی که در شهرداری‌های کشور وجود دارد در شهر اهواز جمع شده است و هر یک از این چالش‌ها می‌تواند شرایط را برای مدیریت شهری سخت و شهرداری را از اهداف خود دور کند.

شهردار اهواز گفت: آنچه موجب وضع موجود در شهر اهواز شده، بی‌توجهی به مبانی و زیرساخت‌های شهری و غفلت در بعضی از موارد بوده است. البته این گفته نافی زحمات گذشتگان نیست اما به نظر من به شأن و منزلت اهواز توجه کافی و وافی نشده است. انواع مشکلاتی که در کشور وجود دارد در اهواز انباشته شده است. بنابراین طبیعی است که به همان میزان، انرژی برای رفع این مشکلات نیاز باشد و برای این کار به هم‌افزایی و همدلی، کار جهادی و شبانه‌روزی، پاکدستی، صداقت و امانت‌داری در حفظ بیت‌المال و حقوق مردم نیاز داریم.

امینی با بیان اینکه باید با همه انرژی و توانمندی‌ها در کنار هم قرار بگیرند، عنوان کرد: با توجه به اینکه سابقه عضویت در شورای شهر داشته‌ام از روی برادری نکاتی را عرض می‌کنم. شورا محل شور و مشورت است. در مشورت و نظام شورایی باید ظرفیت افزایش یابد و تضارب افکار را بپذیریم و باید با حفظ حرمت‌ها تلاش شود که اندیشه‌های مختلف در کنار هم قرار بگیرند و خروجی آن به نفع مردم رقم بخورد.

وی افزود: حرف‌های غیرضروری و نکات غیرمطلوب، قطعاً برنده‌ای نخواهد داشت و هم مردم و هم شورا و شهرداری ضرر می‌کنند و کسانی که به ریش همه ما می‌خندند همان کسانی هستند که فضای اختلاف را راهبری می‌کنند. هر چند تعداد این افراد در مقابل عظمت کاری که در حاکمیت و شهرداری در حال انجام است بسیار کم و ناچیز است اما گاهی پشه در یک فضا با سر و صدایی که ایجاد می‌کند مانع از خواب انسان می‌شود و یک عنصر کوچک مانع از حفظ آرامش و امنیت در یک مجموعه می‌شود.

شهردار اهواز گفت: این نکات را عرض کردم تا همه بدانند که امروز نیاز داریم از خوزستان یک صدای واحد به مسئولان دولتی و حاکمان پایتخت برسد. انسجام، همدلی، وحدت و برادری و کار جمعی باید به عنوان یک الگو مانند دیگر الگوهای فرهنگی که از خوزستان به کل کشور صادر می‌شود را ببینند تا حمایت‌های بی‌دریغ و مستمر از برنامه‌های خوزستان داشته باشند. در غیر این صورت هم منابع به سمت و سوی بخش‌های مختلف و دیگر مناطق کشور می‌رود و هم تکالیفمان بلاتکلیف می‌ماند. استدعا دارم هر کسی می‌تواند به این وحدت و همدلی کمک کند.

وی افزود: کینه‌توزی‌ها، رقابت‌های منفی، اطلاعات غیرضرور و به کار بردن مسائل غیرمفید که حاصل شیطنت‌های بیرون از مدیریت شهری هستند، آفت بزرگ و سم مهلکی برای برنامه‌هایی هستند که مردم می‌توانند از آن‌ها منتفع شوند.

امینی با بیان اینکه امروز ۱۰ زمین ورزشی به نوجوانان و جوانان اهوازی اهدا شده است، گفت: در بخش فرهنگی و ورزشی که یکی از ارکان زندگی اجتماعی است اعتبارات خوبی توسط شورای شهر مصوب شده و در حال جذب است و اقدامات خوبی در این خصوص در حال انجام است اما اصل همه این اتفاقات و فلسفه حضور هر هفته در محله، برای مشارکت بیشتر و مداخله بیشتر شهروندان برای اعلام اولویت‌های محلی برای برنامه‌ریزی‌ها است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم به اهداف برنامه و بودجه سالیانه برسیم و سیاست‌ها را محقق کنیم باید به خوبی از فرصت‌های طلایی خدمت استفاده کنیم. هر چه حاشیه‌ها بیشتر و بزرگ‌تر شود از متن بیشتر دور می‌شویم و هر چه موضوعات غیرمرتبط و غیرضروری جا باز کند طبعاً مطالب اصلی ضعیف‌تر و جمع و جورتر می‌شود و از صفحه مدیریت کنار می‌رود.

شهردار اهواز ادامه داد: ما با عملکرد کیفی می‌توانیم بهره‌وری و برون‌دادمان را بیشتر کنیم. همه معتقد هستیم که صندلی‌های مدیریت، گردان هستند و هر از گاهی زیر پای یک مدیر هستند و به کسی وفا ندارند، بنابراین باید از این فرصت مغتنم برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم استفاده کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم به عنوان مدیران، مردم را همراه و همکار خود و مشارکت جمعی آن‌ها را جذب کنیم ابتدا باید خودمان انسجام تیمی را حفظ کنیم، مراقب باشیم و اجازه ندهیم حسادت‌ها، کینه‌ورزی‌ها و دشمنی‌های افرادی که دست‌شان از بیت‌المال کوتاه شده است و فرصت‌طلبانی که دیگر نمی‌توانند از رانت اطلاعاتی و ارتباطی استفاده کنند و منافع مردم را به یغما ببرند، از روزنه‌ها وارد شوند و بین بخش‌های مختلف حاکمیت انشقاق ایجاد کنند.

امینی گفت: اگر نمایندگان مردم و مدیران استانی با هم‌افزایی و انسجام و همدلی انرژی‌هایشان را روی هم بگذارند می‌توانند بخشی از مشکلات شهر را کاهش دهند در غیر این صورت فرصت زود تمام می‌شود و آنچه برای ما می‌ماند حسرت و آه و افسوس از این فرصت‌های از دست رفته است.

منبع/ایسنا

برچسب ها: شهرداری اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار