فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: فعالیت کوله‌بری در مرز تیله‌کوه پس از گذشت ۶ سال از تعطیلی این گذرگاه به منظور منتفع شدن مرزنشینان به زودی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷ 16 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «صدرالله بابلی» افزود: در هفته جاری ۲ جلسه با حضور مدیران مرز‌های تیله کوه، شیخ صله و پرویزخان در استانداری کرمانشاه برگزار شد و روز گذشته نیز با دستور استاندار و با حضور مشاور استاندار در امور عراق از مرز تیله کوه و زیرساخت‌های آن و همچنین از وضعیت آن سوی این مرز بازدیدی انجام گرفت.

وی اظهار کرد: تمام زیرساخت‌های لازم در این گذرگاه برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی و کوله بری در این مرز فراهم است و راه اندازی دوباره آن منجر به امنیت بیشتر و اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منطقه می‌شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب در ادامه گفت: استاندار کرمانشاه در سفر اخیر به سرپل‌ذهاب یکی از برنامه‌های خود را بازگشایی مرز تیله کوه اعلام کرد که هم اکنون آمادگی راه اندازی کوله بری در این مرز را داریم و منتظر دستور ویژه استاندار کرمانشاه هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بازگشایی این مرز باشیم.

بابلی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که به حسن همجواری مرز‌ها کمک می‌کند، مبادلات تجاری و بازرگانی طرفین در مرز‌ها است، ادامه داد: مرز تیله کوه یکی از مرز‌های مهم استان کرمانشاه است که می‌تواند باعث ایجاد تقویت در مناسبات با کشور عراق و همچنین به امنیت بیشتر این مرز کمک کند.

او گفت: راه اندازی دوباره مرز تیله کوه بعد از ۶سال تعطیلی مرز یک خبر مسرت بخش برای مردم صبور، مرزدار و وفادار سرپل‌ذهاب است و به طور یقین باعث رضایتمندی مردم می‌شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: فعالیت کوله بری مرز تیله کوه با دستور استاندار کرمانشاه آغاز می‌شود و ما باید بعد از فعالیت کوله بری با ایجاد امنیت پایدار به دنبال مراحل بعدی بازگشایی کامل مرز و انجام مبادلات تجاری و بازرگانی، ترانزیت کالا باشیم.

سال ۷۵ از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران با راه اندازی چند بازارچه مرزی در استان کرمانشاه موافقت شد که تیله کوه یکی از این مرز‌ها بود.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق دارد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز دارای ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار