هفدهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم با حضور جمعی از پیشکسوتان، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی و برقراری ارتباط برخط تصویری با قرآنیان سراسر کشور و میهمانان ویژه قرآنی از استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 16 November 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از شورای عالی قرآن، هفدهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم با حضور جمعی از پیشکسوتان، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی و برقراری ارتباط برخط تصویری با قرآنیان سراسر کشور، در مجتمع امام خمینی (ره)، حسینیه الزهراء (س) با حضور میهمانان ویژه قرآنی از استان زنجان آغاز شد و بیش از دو ساعت به طول انجامید.

محمود رنگرز از قاریان ممتاز و پیشکسوت زنجان و کشور که اداره این جلسه را به عهده داشت، با اشاره به توفیقات مختلف قرآنی استان زنجان، رشد جریان حرفه‌ای قرائت و حفظ قرآن در این استان، کسب رتبه‌های برتر در رقابت‌های ملی و بین المللی، توسعه فعالیت تشکل‌های قرآنی و اقدامات موثر دارالقرآن الکریم استان را از جمله دستاورد‌های مهم استان زنجان برشمرد و اظهار داشت که این فعالیت‌ها با شتاب بسیار خوبی به پیش می‌رود.

تلاوت قراء زنجانی شامل یوسف قنبری، حسین قبادی، میثم محمدی، جعفر مرادی، سیدوحید موسوی و اجرای دعا و مناجات توسط فریبرز اسکندری، از جمله برنامه‌های این محفل بود. همچنین مسعود موحدی راد از قاریان ممتاز خراسان رضوی هم میهمان دیگر این مراسم بود که به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

در بخش دیگری از هفدهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم، محمدتقی میرزاجانی معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن گفت: همت شما قرآنیان عزیز که رنج سفر را بر خود هموار کردید و با انگیزه و اشتیاق در این برنامه حاضر شدید و به اجرای برنامه پرداختید قابل تحسین و بسیار ارزشمند است. برای میزبانی از قرآنیان سایر استان‌هایی که مایل به حضور در این محفل هستند، آمادگی داریم.

حجت‌الاسلام صداقت نژاد مشاور ارشد سازمان دارالقرآن‌الکریم و پژوهشگر قرآنی در این جلسه گزیده‌ای از مفاهیم آیات ٧۵ تا آخر سوره واقعه را بیان کرد، سپس همین آیات توسط محمود رنگرز تلاوت شد.

پخش دو میان برنامه تصویری با موضوع جریانات اخیر در غزه و بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کتاب زندگی بودن قرآن کریم، از دیگر برنامه‌های هفدهمین جلسه تلاوت و استماع بود.

جلسات ماهانه تلاوت و استماع قرآن کریم، به همت شورای عالی قرآن، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار