رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر اصفهان در خصوص اظهارات عضو شورای شهر قم مبنی بر استفاده از تجهیزات قم در اصفهان توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ 17 November 2023

به گزارش تابناک قم، عباس حاج رسولی‌ها در گفت و گویی با اشاره به ادعای یکی از اعضای شورای شهر قم مبنی به انتقال دستگاه حفاری متروی قم به اصفهان اظهار داشت: مطرح کردن این موضوع به نظر می‌رسد که یک شیطنت بوده و اصلاً دستگاه حفاری اصفهان ربطی به قم ندارد زیرا تهیه آن در قرارداد با  قرارگاه خاتم الانبیا صورت گرفته است.

وی افزود: چهار سال گذشته این دستگاه حفاری در اصفهان موجود بوده که مربوط به قرارگاه خاتم الانبیا است و حتی مشخصات آن با سایر دستگاه‌های حفاری تفاوت دارد و در حال حاضر تا یک سال آینده هم این پروژه حفاری مترو به اتمام می‌رسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی اصفهان با اشاره به دستگاه‌های حفاری موجود در اصفهان گفت: حدود ۲۰ سال گذشته شهرداری اصفهان دو دستگاه TBM خریداری کرده که در خط دو مترو از سمت خیابان زینبیه فعالیت می‌کند و این ۳ دستگاه در خط دو در حال فعالیت است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف این دستگاه‌ها پس از اتمام پروژه‌ها گفت: تصمیم‌گیری برای بعد از اتمام پروژه‌ها خواهد بود و ادامه خط یک مترو در اصفهان هم با مدل‌های متفاوت دیگری ادامه پیدا می‌یابد.

گفتنی است، طرح تحقیق و تفحص از سازمان قطار شهری شهرداری قم در یکصد و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مطرح شد که با ۶ رأی ممتنع، یک مخالف و ۶ رأی موافق به تصویب نرسید. درخواست‌کنندگان تحقیق و تفحص از سازمان قطار شهری در جلسه شورای شهر، سرعت پایین پیشرفت فیزیکی پروژه، مبهم بودن منابع مصرفی، تعلل در خرید واگن با وجود تأمین اعتبارات لازم، مصرف نشدن یک سوم از دو هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت اختصاص داده شده به شهرداری و طی نکردن تشریفات قانونی برای انتقال دستگاه حفاری متروی قم به اصفهان را علل درخواست خود اعلام کرده بودند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار