استاندار تهران با اشاره به پایان حفاری ۱۰ کیلومتری تونل متروی اسلامشهر گفت: جابه‌جایی روزانه بیش از ۱۸۰هزار نفر مسافر و کاهش مدت زمان سفر از ۴۵ دقیقه به ۱۱ دقیقه با احداث متروی اسلامشهر محقق خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ 18 November 2023

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران در مراسم پایان حفاری متروی اسلامشهر، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: امروز شاهد کار بی نظیری برای غرب استان تهران به ویژه شهر اسلامشهر و محقق شدن یکی دیگر از خدمات دولت بودیم.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۱۰ کیلومتر حفاری تونل از دو سال، این پروژه را یکی از پروژه‌های فاخر استان تهران و کشور دانست و افزود: امروز حفاری آخرین دیوار در ایستگاه میدان نماز اسلامشهر انجام شد و مردم شاهد بودند که قولی که مسئولین جهت ایجاد رفاه و آسایش مردم در حمل و نقل داده بودند، محقق شد.

استاندار تهران عوامل دخیل در به نتیجه رسیدن یک پروژه موفق را وابسته به دو عنصر مدیریت و اجرا عنوان کرد و بیان کرد: امید است پنج کیلومتر باقی مانده تا میدان قائم اسلامشهر نیز به اتمام برسد تا نقطه عطفی برای توزیع سرشاخه‌های مترو به سایر شهرستان‌ها در غرب استان تهران باشد.

فخاری ضمن تشکر از مدیریت شهری اسلامشهر به عنوان کارفرما و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به عنوان مجری به مخاطرات موجود در مراحل اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: در انجام این پروژه نیز مانند اغلب پروژه‌هایی که قرارگاه خاتم مجری آن است، با خطراتی مواجه بودیم، مانند حوزه هیدروکربنی، وجود لوله‌های و نفت و گاز، موانع طبیعی مانند رودخانه کن که با درایت مهندسین و محاسبات دقیق صورت گرفته توانستیم در انجام این ماموریت سربلند باشیم.

وی انجام این پروژه را نمونه موفقی از اقداماتی دانست که حاصل اطمینان به نیروی جوان، متخصص و انقلابی بود و گفت: این راه ادامه خواهد داشت و ما شاهد عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در این مسیر خواهیم بود.

فخاری با اشاره به اینکه پروژه مترو اسلامشهر به‌لحاظ ویژگی‌ها امتیازات جدیدی خلق می‌کند، تأکید کرد: جابه‌جایی روزانه بیش از ۱۸۰ هزار نفر مسافر، کاهش مدت زمان سفر از ۴۵ دقیقه به ۱۱ دقیقه، کاهش هزینه‌های مربوط به سوخت در حمل‌ونقل و ترافیک سنگین شرق به غرب تهران و تأمین آرامش و آسایش مردم به‌واسطه این تردد‌ها از ویژگی‌های ممتاز این پروژه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار