معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج ۳۱۵ کارگاه اشتغال‌زایی با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ 18 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، سرهنگ رضا هرازی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج در استان امروز در نشست خبری برنامه های هفته بسیج سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهارداشت: هفته بسیج یادآور رشادت بسیجیان در برنامه ها و عرصه های مختلف است که ثمره آن را در تمام برهه های زمانی فراخور اقتضائات جامعه داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه رشادت بسیجیان در دوران دفاع مقدس زبان زد جهانیان شده است، تصریح کرد: بسیجیان در برهه ای از زمان برای آبادانی با حضور در مناطق محروم ماموریت خود را انجام داده اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در برهه ای از زمان بسیجیان در جهاد علمی فعالیت داشته و دارند.

هرازی ادامه داد: همچنین در برهه‌ای از دوران براساس نیاز کشور به مسائل امنیتی اقتصادی و مسائلی که نیاز به تببین گری و روشنگری دارد حضور بسیجیان بسیار موثر بوده است.

وی یادآور شد:امروز این شجره طیبه به ثمردهی رسیده و نقش بسیجیان در بیدارگری روشن و واضح است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بزرگداشت هفته بسیج را در سالروز فرمان امام در تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی گرامی میداریم، اضافه کرد: شروع برنامه‌های هفته بسیج از ۲۹ آبان ماه بوده و شعار محوری این هفته به عنوان «بسیج امید ملت ایران» انتخاب شده است.

هرازی گفت: در روز نخست هفته بسیج دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به منظور تجدید بیعیت با مقام شامخ ولایت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعارهای روزهای هفته بسیج یادآور شد: روز اول بسیج، جهاد، خدمت و سازندگی، روز دوم بسیج، پیشرفت، عزت و افتخار، روز سوم بسیج ولایت باور، انقلابی و تمدن ساز، روز چهارم بسیج، مقاومت، ایثار شهادت روز پنجم بسیج ایمان، بصیرت و انتظار، روز ششم بسیج، جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر و عنوان روز آخر بسیج، دفاع، امنیت و اقتدار انتخاب شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان داشت: در آستانه چهل و چهارمین سالگرد بسیج در استان حدود ۳ هزار برنامه حول سه محور جهاد امیدآفرینی، محور جهاد خدمت و محور جهاد تبیین پیش بینی شده است.

هرازی افزود: همایش قله های افتخار جزو برنامه‌های هفته بسیج بوده که پنج شنبه گذشته در مرکز استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی از اعزام هزار و ۳۰۰ نفر دانش آموز استان به اردوی راهیان نور به مناطق جنوب خبر داد و اضافه کرد: این اعزام ۲۷ و ۲۸ آبان ماه صورت می گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: تجمع هنرمندان و اصحاب رسانه برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تجلیل از پرستاران، اجتماع دختران حاج قاسم در سطح شهرستان از ۲۸ ابان تا سه آذرماه، برگزاری مراسم اختتامیه مسابقه قرآن و محفل قرانی ۲۸ آبان، نشست فعالان رسانه ای با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان، همایش پیشگامان رهایی و ... از دیگر برنامه های پیش بینی شده به مناسبت هفته بسیج در استان است.

هرازی با اشاره به آزادی ۱۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان گفت: این اقدام۲۹ آبان ماه با همکاری ستاد دیه استان صورت می‌گیرد.

وی به جشنواره رسانه ابوذر اشاره داشت و بیان کرد: رونمایی از پوستر این جشنواره ۳۰ آبان در محل مزار تنها شهید خبرنگار استان، شهید فرهادی استان انجام می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی متذکر شد: عطر افشانی مزار شهدا و سرکشی از خانواده شهدا در سراسر استان، برگزاری مرحله استانی جشنواره ملی شعر تحت عنوان افق های روشن در سالن قلم چی، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، برگزاری مراسم دعای ندبه در سراسر استان و... از برنامه های دیگر هفته بسیج در استان است.

هرازی از حضور حدود ۱۵ هزار نفر از بسیجیان کشور برای دیدار با مقام معظم رهبری تحت عنوان برنامه اقتدار بسیجیان خبر داد و گفت: از خراسان جنوبی ۴۶ نفر در این مراسم شرکت می‌کنند که از این تعداد ۱۶ نفر جزو منتخبان برتر جشنواره مالک اشتر هستند.

وی اضافه کرد: ویزیت رایگان توسط موسسه تامین درمان بسیج، توزیع بسته های معیشتی و نذر خون توسط بسیجیان، برپایی نمایشگاه و برگزاری میز خدمت از جمله برنامه های دیگر در طول هفته بسیج در استان است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح ۴۹ طرح عمرانی به مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال آبرسانی خانه محرومان مرمت قنوات اسفالت بین مزارع و پروژه فرهنگی آموزشی با همکاری بسیج سازندگی

هرازی تصریح کرد: همچنین به مناسبت هفته بسیج ۳۱۵ کارگاه اشتغالزایی با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی با اشاره به برگزاری یادوراه های شهدا در سطوح مختلف شهدای خانگی، آبروی محله، یادواره شهرستانی افزود: در مجموع در طول هفته بسیج ۱۶۰ یادواره در استان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از برگزاری اردوی راهیان پیشرفت به منظور ارتقای امید و آشنایی با پیشرفت های استان خبر داد و بیان کرد: در طی هفته بسیج ۱۰ هزار جهادگر در قالب۹۰۰ گروه جهادی تحت عنوان رزمایش جهادگران فاطمی به مناطق محروم استان اعزام و خدمت رسانی می کنند.

هرازی تصریح کرد: پویش جمع آوری نیم پلاک در راستای جمع‌‌آوری خاطرات ۸۷۸ شهید بسیجی در استان نیز در هفته بسیج امسال برگزار می شود.

وی به طرح نذر ظهور اشاره داشت و گفت: این طرح با هدف خدمات رسانی پایگاه های محلات برگزار که ۴۴ خدمت به مردم محله ارائه خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از افتتاح هشت پایگاه بسیج در استان خبر داد و افزود: مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری متنوعی در سطح نواحی و پایگاه ها در طول هفته بسیج اجرا می گردد.

سرهنگ هرازی با بیان اینکه برگزارب نمایشگاه های بسیج در برخی از شهرستان ها با موضوع بصیرتی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در طی هفته بسیج در استان است، خاطرنشان کرد:
مرحله داوری جشنواره مدرسه عشق در استان برگزار که ۱۴۵۰ اثر به مرحله استانی داروی رسیده است.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار