در راستای ارتقای ایمنی با اعتباری بالغ بر ۱۸۷ میلیارد ریال طرح خط کشی گسترده راه‌های استان قم به طول ۱۷۰۰ کیلومتر عملیاتی شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۲ 20 November 2023

به گزارش تابناک قم، سید حسن خلیلی نیا، رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، از اجرایی شدن طرح گسترده خط کشی درطول راه‌های استان قم خبرداد و افزود: با توجه نقش خطوط درهدایت ترافیک و تامین ایمنی راه ها، نسبت به اجرای این پروژه درقالب طرح‌های امانی- پیمانی، به صورت قطعه‌ای و فراگیر اقدام می‌شود.

خلیلی نیا درادامه به طرح خط کشی راه‌های استان که از روز گذشته عملیاتی شده پرداخت و گفت: دراین پروژه بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر خط درسطح راه‌های استان اجرا خواهد شد.

وی قالب عملیاتی این پروژه گسترده را که به صورت پیمانی اجرا شده را احیا خطوط امحا شده و اجرای خطوط تازه دانست و اظهار داشت: اولویت اصلی در احیا و اجرای خطوط ترافیک جاده‌ای دراین طرح، محور‌های شریانی و اصلی است که به صورت خط سرد و نقوش اجرا می‌شود.

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در خصوص میزان اعتبار تخصیصی پروژه خط کشی راه‌های استان قم عنوان کرد: افزون بر ۱۸۷ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی این طرح است که از منابع سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تامین شده است.

سید حسن خلیلی نیا درخصوص بازه زمانی پروژه نیز اعلام کرد: بر آورد زمانی اجرا و تکمیل این پروژه مهم حوزه ارتقا و تامین ایمنی راه‌ها یکساله است که درصورت مساعد بودن شرایط جوی و فراهم بودن دیگر آیتم‌های ملحوظ دراجرای خطوط ترافیک جاده ای، انشا... تا پایان تابستان سال ۱۴۰۳ شاهد اجرا و تکمیل طرح خواهیم بود.

وی یادآور شد: همانطور که ذکر شد خطوط ترافیکی نقشی بسیار مهم درهدایت ترافیک بویژه در طول شب وایام بارشی و مه گرفتگی راه‌ها دارد، به همین دلیل سعی عوامل فنی بر اجرای خطوط در سطح راه‌هایی است که به تازگی آسفالت شده و فاقد خط می‌باشند.

خلیلی نیا افزود با توجه به رصد برخط راه‌های برونشهری استان، محور‌های شریانی که خطوط ترافیکی آن‌ها امحا و یا به دلیل اجرای روکش آسفالت، فاقد خط می‌باشند تاپیش از شروع بارندگیها، نسبت به اجرای خط کشی آن‌ها اقدام شود.

وی درخاتمه ضمن تاکید جدی بر رعایت مقررات و اصول نگهداری خطوط ترافیکی گفت: بی تردید مهمترین عامل درمانایی و بازتاب مناسب خطوط، عدم عبور خودرو، بویژه درساعات اولیه اجرا می‌باشد، که این مهم جز با تعامل و توجه رانندگان امکان پذیر نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار