رییس اداره محیط زیست شهرستان کنگاور گفت: با پایش مستمر و پیگیری‌های زیاد، شهرداری این شهر به دلیل نداشتن مدیریت صحیح پسماند‌های شهری از سوی مرجع قضایی به پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 20 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مجتبی گداری»، اظهار کرد: با عدم پیگیری شهرداری در مدیریت پسماند شهری، تهدید علیه سلامت عمومی و نارضایتی عمومی شهروندان، شکایتی از سوی محیط زیست کنگاور علیه شهرداری به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی افزود: در زمان مهلت قانونی داده شده شهرداری ترتیب اثری نداد، مشکلات فرایند حمل زباله برطرف نشد و با توجه به استمرار آلودگی موجود، شهرداری کنگاور محکوم به پرداخت جریمه گردید.

گداری اضافه کرد: این شهرداری به دلیل دفع غیربهداشتی پسماند‌های شهری و بی‌توجهی به اخطار‌های حفاظت محیط زیست مبنی بر رفع آلودگی ناشی از دفع غیراصولی پسماند شهری به پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سایت فعلی دفن زباله در کمتر از ۷۰۰ متری منطقه مسکونی شهری قرار دارد، توضیح داد: شهرداری صحنه زباله‌های خود را با طی مسافتی ۱۶ کیلومتری به منطقه لولان انتقال می‌دهد این در حالی است که شهرداری کنگاور حاضر نیست مسیر هشت کیلومتری سه راهی نهاوند که سال‌ها محل دپو زباله بوده را به عنوان محل جایگزین انتخاب کند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند و دفن اصولی زباله از چالش‌های محیط‌زیستی شهرستان است، گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان مسوول ساماندهی پسماند‌های شهری و روستایی باید با دریافت مشاوره از متخصصان محیط‌زیست با روش‌های درست و اصولی آن را مدیریت کنند و شهرداری فوق موظف است نسبت به بهسازی و مدیریت مکان دفن پسماند اقدام کند.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار