شهرآورد (دربی ) شیرازی ها در رقابت های فوتبال دسته یک از حساسیت زیادی برخوردار است و باید منتظر ماند و دید این بازی در پایان کام کدام تیم، فجر شهید سپاسی و یا شهرراز را شیرین می کند.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ 21 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: دربی شیرازی ها در هفته سیزدهم این رقابت ها چهارشنبه یکم آذرماه به میزبانی تیم فجر در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می شود.

حال و روز خوب تیم های شیرازی در لیگ

حال و روز تیم های شیرازی در لیگ دسته یک و در جدول رده بندی تا پایان هفته دوازدهم بسیار خوب است ، فجریها با ۲۳ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و تیم شهر راز هم با ۱۹ امتیاز جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است.

هر دو تیم از نظرآماری درخط دفاع با ۸ گل خورده عملکردی یکسان دارند اما در خط حمله زردپوشان فجرسپاسی وضعیت بهتری با زدن ۱۶ گل نسبت به نارنجی پوشان شهر راز که ۱۱ گل زده، دارند واین برتری نسبی در خط حمله شاید به سود فجریها تمام شود که تاکنون در لیگ فوتبال خوبی را ارایه داده اند.

سرعت دادن به بازی پس از تصاحب توپ و دادن پاس های زیاد، عرض دادن به بازی و رفتن به حمله از خصوصیات خوب ۲ تیم شیرازی است هر چند آنها فرصت های زیادی از دست می دهند که این مشکل قطعا سرمربیان دو تیم به آن آگاه هستند.

 

چرا دربی ها در ایران حساس و کمتر جذاب هستند ؟

دیدار تیم های همشهری در تمام نقاط دنیا به نام شهر آورد یا دربی (derby)برگزار می شود که معمولا این دیدار ها در ایران از جذابیت کمتری اما از حساسیت زیادی برخورداراست و آیا شهرآورد شیرازی ها می تواند این جذابیت را داشته باشد.؟

اگربه تاریخ دربی ها درکشورمان به ویژه استقلال و پرسپولیس نگاه کنیم کمتر جذاب بوده چرا که خط و نشان کشیدن بازیکنان و هواداران به اصطلاح کُری خواندن چه پیش و چه بعد از بازی موجب شده که در ایران شاهد جذابیت در اینگونه دیدارها نباشیم.

در کشور هایی مانند ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه، دیدار شهر آورد آنها همیشه جذاب و پُر گل بوده است چرا که فرهنگ تماشاگران و بازیکنان به گونه ای است که آنها به دنبال لذت بردن از فوتبال هستند اگر چه آنها هم برای یکدیگر کُری می خوانند لیکن این موضوع به صورت کوتاه مدت است و پس از آن همه چیز به روال عادی بر می گردد اما در ایران تا ماه ها ترکش باخت در دربی به ویژه در شبکه های مجازی وجود دارد.

 

روزگاری که دربی شیرازی ها در لیگ برتر بر گزار می شد، کجا رفت ؟

روزگاری نه چندان دور، شهر شیراز در لیگ برتر با تیم های برق که خاموش شده و فجر آقایی می کرد و این تیم ها تماشاگران زیادی را به ورزشگاه حافظیه و یا شهدای ارتش می کشاندند و به دلیل همان حساسیت ها اکثر بازی های این ۲ تیم مساوی می شد چرا که تیم ها برای نباختن به زمین می آمدند.

فوتبال فارس قرار نیست حالش خوب شود

هم اینک تیم شهر راز با لباس نارنجی که به نوعی یادگار تیم برق شیراز است، با تیم زرد فجر شهید سپاسی و مربیان بومی که هر دو سابقه ملی دارند می تواند تداعی کننده روزهای خوش فوتبال فارس باشد که این روزها بیمار است و قرار نیست حالش خوب شود.

فوتبال باهواداران جذاب و جان می گیرد

سر مربی تیم شهر راز شیراز با اظهار اینکه فوتبال با هواداران جذاب و جان می گیرد در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت:‌هواداران تیم های فجر و شهر راز با احترام به یکدیگر تیم های خودشان را تشویق کنند تا با کمک آنها که یار دوازدهم هستند شاهد یک بازی تماشاگر پسند باشیم.

ستار زارع بیان کرد:‌ برای بازی مقابل تیم فجر وضعیت خوب است و به لحاظ نفری مصدوم و محروم نداریم و تدابیری برای این بازی در نظر داریم تا بتوانیم روز خوبی را رقم بزنیم و نتیجه را به نفع خودمان تمام کنیم.

لیگ فرسایشی و سخت، سربلند در پایان فصل

وی در مورد مسابقات لیگ دسته یک هم اظهارکرد: مسابقات سخت و فرسایشی است هر چند جدول در بالا و پایین به دو قسمت تقسیم شده اما همه تیم ها خوب هستند و ما هم همه را به چشم مدعی نگاه می کنیم برای همین هم در هر بازی با تمام قوا به میدان می رویم وامیدوارم در پایان فصل سر بلند از مسابقات خارج شویم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد :‌ بازی هفته گذشته مقابل داماش گیلان یکی از بازی های سخت بود و این درست که آنها انتهای جدول هستند اما داماش همیشه بزرگ و قابل احترام است که در لیگ برتر سابقه دارد، طبیعی بود آنها بسته بازی کنند برای همین هم بازی کم موقعیت بود و در لحظات پایانی به گل رسیدیم .

او تاکید کرد: مشکل گل زنی همه تیم ها دارند و سعی می کنیم در نیم فصل تیم را به ویِژه در خط حمله تقویت کنیم.

زارع به فوتبال بیمار فارس اشاره کرد وافزود: مسئولان استان همیشه لطف داشتند اما کافی نیست و باید بیشتر پای کار بیایند چرا که استعداد زیاد است و باید کاری کنیم تا حداقل یک تیم در لیگ برتر داشته باشیم.

سرمربی تیم شهر راز از رسانه ها به ویژه خبرگزاری ایرنا به دلیل حمایت تشکر کرد.


هر تیمی مستحق است برنده شود

سر مربی تیم فجر شهید سپاسی شیراز هم گفت :‌ دربی در همه جای دنیا وجود دارد و تیم شهر راز هم از تیم های خوب است که نتایج خوبی هم گرفته، امیدوارم در پایان هر تیمی مستحق بود برنده بازی شود.

مهدی رجب زاده ادامه داد:‌ ستار زارع سر مربی تیم شهر راز دوست صمیمی من است و همیشه در اردوی های تیم ملی با هم بودیم و بُرد باخت مهم نیست.

هواداران ورزشگاه را پُرکنند

وی اضافه کرد:‌ با وجود تیم شهر راز دربی شیراز سالی دوبار بر گزار می شود از این رو تماشاگران ورزشگاه را پُر کنند تا شاهد بازی مهیجی از سوی دو تیم باشیم.

بازیکن اسبق تیم ملی ایران گفت:‌ هواداران به یگدیکر احترام بگذارند تا در کنار یک رفاقت ٰ‌رقابت سالمی داشته باشیم.


به گزارش ایرنا در پایان هفته دوازدهم تیم های خیبر خرم آباد و چادر ملو اردکان یزد با ۲۵ امتیاز به ترتیب در رده اول و دوم جدول قرار گرفتند و تیم فجر سپاسی هم با ۲۳ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد و تیم شهرراز هم با ۱۹ امتیاز ششم است.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند که پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتردوره بیست و چهارم را کسب خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم راهی لیگ دسته دوم می شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار