سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: درختان جنگلی بادام کوهی (ارژن)، کیکم، بنه، کهور (درختچه ای)، کنار، ارس، زربین، انچوچک، مورد، شیشم و انار شیطان از جمله گونه‌های موجود در ذخیره‌گاه‌های جنگلی فارس بشمار می‌رود.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ 21 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حجت اله مرادی گفت: درختان جنگلی بادام کوهی (ارژن)، کیکم، بنه، کهور (درختچه ای)، کنار، ارس، زربین، انچوچک، مورد، شیشم و انار شیطان از جمله گونه‌های موجود در ذخیره‌گاه‌های جنگلی فارس بشمار می‌رود.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: این گونه‌ها اغلب در محدوده‌های ذخیره‌گاهی شهرستان‌های خنج، لارستان، زرین دشت، سروستان، استهبان، ارسنجان، اقلید، فسا، لامرد، نیریز، خرم بید و جهرم شناسایی و به ثبت رسیده است.

مرادی اضافه کرد: محدوده ذخیره‌گاه‌های جدید پس از شناسایی و تهیه نقشه و تأیید در کمیته فنی اداره کل، در روزنامه‌های پرشمارگان آگهی و ابلاغ عمومی شده است.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری با اشاره به افزایش ضرایب حفاظتی گونه‌های جنگلی و جلوگیری از تخریب این رویشگاه‌های ارزشمند گفت: عملیات اصلاحی و بهداشتی، قرق، نهالکاری و بذرکاری، ایجاد آتش بر و جلوگیری از آتش سوزی از جمله اقدامات پیش‌بینی شده برای حفاظت از ذخیره‌گاه‌های ارزشمند جنگلی است.
وی ادامه داد: امید است با مشارکت هرچه بیشتر گروه‌های مردمی، تشکل‌ها و سمن‌های زیست محیطی دامداران و مرتع‌داران در جهت حفاظت بیش از پیش گنجینه سبز گیاهی شاهد جلوگیری از خطر انقراض این گونه‌ها و نیز جلوگیری از تخریب رویشگاه‌های گیاهی ارزشمند در این عرصه‌ها باشیم.
از مساحت بیش از ۱۰ میلیون هکتاری عرصه‌های منابع طبیعی فارس بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن با گونه‌های مختلف جنگلی پوشیده شده است.

 

برچسب ها: دخیره گاه ، جنگل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار