مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از کشف غار تاریخی پیش از اسلام در ییلاقات رحیم‌آباد خبر داد و گفت: طی بررسی‌های اولیه انجام گرفته قدمت این غار به تاریخ پیش از اسلام برمی‌گردد.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱ 23 November 2023

ولی جهانی در گفت‌وگو با تابناک گیلان از کشف غار تاریخی پیش از اسلام در ییلاقات رحیم‌آباد خبر داد و اظهار کرد: غاری مربوط به دوره پیش از اسلام در منطقه خانه‌سر روستای کشایه توسط پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی طول‌لات شناسایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزودک این غار دارای ۱۲ متر عرض و ۸ متر عمق بوده و تاکنون ۱۵ متر از طول این غار در کاوش‌ها شناسایی شده، با توجه به شواهد پیش‌بینی می‌شود از قدمت خیلی زیادی برخوردار باشد، این غار از دسترسی راحتی به شکار و آب برخوردار بوده و در نزدیکی رودخانه و جنگل قرار دارد.

جهانی بیان کرد: اشراف بر روستا و دره از دیگر ویژگی‌های غار تاریخی تازه کشف شده است، با توجه به نمای بسیار زیبایی که دارد از جاذبه گردشگری، طبیعی و تاریخی بالایی برخوردار است، طی بررسی‌های اولیه انجام گرفته قدمت این غار به تاریخ پیش از اسلام برمی‌گردد.

وی گفت: مردم و دامداران این منطقه از فضای داخل غار به عنوان مکان یا مامنی برای اتراق در مواقعی از سال، به‌ویژه در اردیبهشت‌ماه که باران‌های موسمی در منطقه فراوان است، استفاده کرده‌اند؛ رسوبات موجود نشان می‌دهد سال‌های سال محل استراحت چوپان‌ها بوده که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار