کد خبر: ۱۱۳۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ 24 November 2023

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن گفت : آتش سوزی بخشی از جنگل های ۲ هزار این شهرستان مهار شد اما نیروها در محل وقوع آتش حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حوالی ساعت ۱۵ روز گذشته یک فقره آتش سوزی در بخشی از جنگل های ۲ هزار تنکابن در ارتفاع حدود ۷۰۰ متری از سطح دریا منطقه" ملج مالانگاه " دچار آتش سوزی و بامداد امروز مهار شد.

یاسر منتظری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : چهار گروه اعم از نیروهای یگان حفاظت ، افراد طبیعت گرد و کوهنورد و نیروهای بسیجی برای خاموش کردن آتش اعزام شدند و برای اطمینان خاطر برای مهار کامل در این منطقه حضور دارند.

وی اظهار کرد: تعدادی از تنه های درختان دچار آتش سوزی شده که اقدام به قطع آن ها کردیم و منتهی مشکل درختان پوسیده و سرپا خشک است که آتش را نهفته در خود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن گفت : ۲ گروه هفت نفره هم امروز راهی محل وقوع حادثه شدند تا شعله های آتش پنهان موجود در لابه لای تنه های درختان پوسییده خاموش کنند.

منتظری هوای محل وقوع آفتابی و منطقه پایین دست آن را بارانی اعلام کرد.

یکشنبه هفته جاری هم بخشی از جنگل های ۲ هزار تنکابن در نقاط دیگر دچار آتش سوزی شده بود .

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر به ایرنا گزارش داد : یکی از علت های وقوع این آتش سوزی جستجوی حفاران غیر مجاز برای یافتن گنج در نقاط جنگلی بوده که برای گرمایش اقدام به بر افروختن آتش در عرصه می کنند.

منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن حدود ۱۶۰ هزار هکتار عرصه مرتعی و جنگلی زیر پوشش دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار