رییس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: توزیع گاز مایع بصورت الکترونیکی و ثبت‌نام در سامانه «سدف» در استان به حدود ۸۰ درصد رسید و ۸۵۰ عامل توزیع در این زمینه فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 22 November 2023

بهمن علیپور افزود: توزیع الکترونیکی گاز مایع از طریق ثبت‌نام در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی(سدف) بطور جدی از ابتدای امسال پیگیری و اجرا شد و تا نیمه نخست امسال در استان اصفهان به حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد و در ابتدای آذر به ۸۰ درصد رسید.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر اساس آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ هیات وزیران موظف به ساماندهی عرضه گاز مایع به روش توزیع الکترونیکی با کارت بانکی و ثبت نام در سامانه درخواست فراورده‌های نفتی(سدف) شد.

علیپور با بیان اینکه منطقه اصفهان دارای ۱۵ شرکت اصلی مُوزع گاز مایع با حدود ۸۵۰ عامل توزیع در سطح استان است، اضافه کرد: روزانه حدود ۲۰۰ تُن گاز مایع در سطح استان توزیع می‌شود.

وی نرخ مُصوب هر سیلندر ۱۱ کیلویی گاز مایع را ۲۷۹ هزار ریال اعلام و تاکید کرد: مسوولیت کنترل و نظارت بر نرخ و عرضه سیلندرهای گاز مایع بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

علیپور توضیح داد: در روش الکترونیکی، هزینه خرید سیلندرهای گاز مایع به قیمت یارانه‌ای و در کارت بانکی خانوارهای محروم از گاز طبیعی و سایر مصرف کنندگان در بخش‌های خدماتی، صنفی، صنعتی، کشاورزی و مراکز درمانی و مذهبی که در سامانه «درخواست فرآورده‌های نفتی» (سدف) ثبت نام کرده و مورد تایید دستگاه‌های مُتولی و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی قرار گرفتند، شارژ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای خانوارهایی که از گاز شهری و طبیعی محرومند و خودروهای«ال پی جی سوز» ماهیانه معادل هزینه چهار سیلندر ۱۱ کیلویی بطور مستقیم در کارت بانکی آنها شارژ می‌شود.

علیپور اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، توزیع گاز مایع به مصرف‌کنندگانی که مشمول دریافت گاز مایع با قیمت یارانه‌ای نیستند و در سامانه «سدف» ثبت نام نکرده‌اند از ابتدای آذر امسال با قیمت اعلامی ماهانه(بر اساس فوب خلیج‌فارس) انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: مصرف‌کنندگانی که از گاز طبیعی بی‌بهره و مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای هستند، همچنان مانند گذشته می‌توانند گاز مایع مورد نیاز خود را با نرخ یارانه‌ای و بدون تغییر قیمت دریافت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار