مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان البرز اعلام کرد ٧٠٠ کلاس درس تاکنون در البرز به بهره‌برداری رسیده است اما ٣٠ مدرسه دیگر باید ساخته شود تا تراکم بالا در کلاس‌ها برطرف شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ 26 November 2023

٣٠ مدرسه باید ساخته شود تا تراکم بالا در کلاس‌ها برطرف شود

به گزارش «تابناک البرز» محسن پورگلیان، مدیرکل اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان البرز عنوان کرد: «وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در حال انجام وظیفه جهت ساخت فضای ایمن، کارآمد و زیبا برای دانش آموزان و دبیران است که بدون وجود دغدغه فضای آموزشی به انجام فعالیت های آموزشی و پرورشی بپردازند.»

مدیرکل اداره نوسازی و تجهیز مدارس البرز گفت: «مدرسه سازی یکی از مهمترین خدمات دولت ها به مردم است؛ البته با توجه به دو موضوع مهم دیگر که شامل سلامت و امنیت می شوند. این سه موضوع آموزش، سلامت و امنیت عموما توسط دولت عملیاتی شده و گاهی اوقات به بخش های خصوصی واگذار می‌شود.»

وی در راستای مهاجرپذیری استان البرز افزود: «تعداد مهاجران استان البرز نسبت به جمعیتش بسیار بیشتر است و همین علت باعث افزایش تراکم جمعیت در کلاس ها شده است. حدود ١٠٠ هزار نفر هر سال وارد استان البرز می شوند که بخش قابل توجهی از آن دانش آموزان این خانواده ها هستند که با ورود خود به مدرسه نیازمند دریافت خدمات آموزشی هستند.»

پورگلیان در ادامه گفت: «با توجه به این افزایش هر سال حدود ١۵ هزار دانش آموز جدیدالورود به مدارس را داریم که طی تخمین برآورد شده حدود ٣٠ مدرسه باید ساخته شود که تراکم بالا در کلاس ها برطرف شود. البته ناگفته نماند این تراکم بالا نشان دهنده استاندارد نبودن از گذشته است که امروزه ما پاسخگوی این مسئله هم باید باشیم.»

این مسئول ادامه داد: «در دولت سیزدهم، ٨٠ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی آماده شده که در مجموع شامل ٩۵ هزار مترمربع زیربنا است. در بین این ٨٠ پروژه، ٧٠٠ کلاس درس هم به بهره برداری رسیده است. همچنین اقداماتی جهت بهسازی مدارس صورت گرفته که می توان به طرح شهید عجمیان اشاره کرد.»

مدیرکل اداره نوسازی و تجهیز مدارس در رابطه با طرح شهید عجمیان افزود: «در اجرای این طرح مشکلات شامل دو دسته تخصصی (اساسی) و غیراساسی هستند که در گروه اول پیشگام در این عرصه هستیم چون نیازمند یکسری تخصص ها است، اما در گروه دوم نظیر رنگ آمیزی مدارس و تعویض شیر ها و... می توان از ظرفیت های مردم و گروه های جهادی نیز استفاده کرد. تا مردم در حد توان برای بهسازی و شاداب سازی مدارس اقدام کنند و شکر خدا از تابستان امثال می توان گفت حدود ٢٠٠ مدرسه در این طرح قرار گرفته است.»

وی با اشاره ویژه به تکریم خیرین مدرسه ساز و نگهداری مدارس اظهار کرد: «حدود ۴٠ درصد از مدارس با کمک خیرین مدرسه ساز ساخته شده و ما امیدواریم که دانش آموزان تلاشی ویژه در حفظ و نگهداری این سرمایه داشته باشند.»

پورگلیان در راستای حفظ و نگهداری توضیحات بیشتری ارائه داد و گفت: «علاوه بر نگهداری صحیح اعضای خانواده مدارس (دانش آموزان و کادر اداری آموزشگاه) مدارس فرسوده هم در دست بهره‌برداری هستند. مدارس ۵٠ سال گذشته به دلیل نداشتن اسکلت، استقامت کمتری نسبت به مدارس امروزه دارند، اما جایی برای نگرانی نیست، زیرا به محض مشاهده هرگونه خطری، مدرسه را تخلیه کرده و اقدامات لازم را هرچه سریعتر انجام می دهیم.»

مدیرکل اداره نوسازی و تجهیز مدارس در پایان خاطرنشان کرد: «مدارس امروزه هیچ خطری از نظر خرابی ندارند و فقط در صورت زلزله های شدید احتمال بروز خرابی در بعضی مناطق وجود دارد. در سطح استان ما با توجه به این موضوع در تلاش برای مقاوم سازی مدارس هستیم. همچنین تاکید داریم که در حفظ مدارس کوشا باشید تا به جای صرف بودجه برای تعمیر مدارس، بودجه را برای ساخت مدارس جدید در نظر بگیریم.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار