استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته، به زودی جشن پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی را در سطح ملی برگزار خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 26 November 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه زلزله سال گذشته شهرستان خوی به حدود ۳۰ هزار خانه مسکونی صدمات جزئی و کلی وارد کرد گفت:تمام خانه های آسیب دیده جزئی بهسازی شده، اما به حدود سه‌هزار و ۲۲۰ خانه، صدمات جدی بالای ۸۰ درصد وارد شده بود که از این واحدهای تخریبی، حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد در سطح شهر و روستاها بازسازی و به مردم زلزله زده تحویل داده شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به آسیب دیدن ۲۳ هزار واحد در سه سطح در زمین لرزه سال گذشته خوی نیز اشاره کرده و افزود: جمعاً ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال غرامت بیمه حوادث طبیعی ساختمان به این واحدها پرداخت شد.

معتمدیان همچنین اضافه کرد: با پیگیری ها و برنامه ریزی صورت گرفته، خانه های تخریبی و تعمیری خوی که هنوز تسهیلات نگرفته اند، تا پایان آذر ماه سال جاری از این امکان برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در زلزله سال گذشته خسارت زیادی به مردم شهرستان خوی وارد شد، افزود: در کنار رفع مشکلات تعداد زیادی از روستاها اعم از پوشش اینترنتی، آسفالت معابر، آب شرب و احداث مدرسه، برخی نیز برای نخستین بار از این امکانات برخوردار می شدند که رضایت مردمی را به دنبال داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی به نگاه ویژه رئیس جمهور و دولت سیزدهم برای بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی نیز اشاره کرده و اظهار داشت: با نگاه ویژه دولت و پیگیری های انجام شده، به زودی جشن پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی را در سطح ملی برگزار خواهیم کرد.

معتمدیان همچنین بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی را نمادی از همبستگی بین مردم، حاکمیت و دولت دانسته و افزود: عملکرد دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، گروه های جهادی و اقشار مختلف مردم در کمک به زلزله زدگان و بازسازی واحدهای تخریب شده در زلزله شهرستان خوی به درستی تبیین شود.

وی در پایان با قدردانی از اطلاع رسانی صداوسیما و رسانه های ملی و استانی در برهه زمانی وقوع زلزله و بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی، گفت: بخشی از اقدامات اطلاع  رسانی شده و بخش دیگری از اقدامات نیز نیازمند اطلاع رسانی بیشتر است.

برچسب ها: خوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار