رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژهای نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان کشور در مجلس به تصویب رسیده که اولویت آن با پروژه های بالای ۶۰ درصد است.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 29 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، حسین شهریاری در مراسم بهره برداری از دستگاه های سی‌تی سیمولیشن و سی‌تی آنژیوگرافی در مرکز آموزشی درمانی ولایت قزوین که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش های زیادی را در حوزه سلامت انجام شده که اکنون می توانیم به آن افتخار کنیم و برخلاف برخی نظرات از تجهیزات و امکانات مناسبی برخوردار هستیم.

وی پیشگیری و انجام فعالیت های علمی و پژوهشی در راستای جلوگیری از بیماری ها را امری مهم دانست و خاطر نشان کرد: مشکلات اولویت بندی شده و روند رسیدگی به آن ها طی می شود و در این مسیر بیشترین تمرکز مجمع خیرین سلامت نیز بر مساله پیشگیری است.

وی افزود: در دولت سیزدهم امکانات و تجهیزات درمانی زیادی تاکنون به کشور تزریق شده و امروز حتی در شهرهای دارای جمعیت ۳۰ تا۴۰ هزار نفری نیز شاهد دستگاه های سی‌تی هستیم، با این وجود به دلیل پهناور بودن کشورمان مشاهده تاثیرات این خدمات آن کم بوده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بیش از ۱۲۰ هزار نفر در مجمعع خیرین سلامت همراهی و فعالیت دارند و سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل کمک های خیرین جمع آوری شد.

این مسوول اضافه کرد: از سال ۱۳۸۸ که مجمع خیرین تشکیل شده است تاکنون بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان کمک هزینه درمانی ارائه شده است و روز به روز شاهد افزایش این رقم هستیم که نشان از احساس مسوولیت مردم ایران نسبت به هموطنان خود است.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور تصریح کرد: مجمع خیرین بیشتر در حوزه های فیزیکی اعم از ساخت دانشکده های داروسازی و پزشکی و پرستاری، خوابگاه های دانشجویی، درمانگاه و ... فعالیت می کند و در کنار آنها به تامین تجهیزات نیز می پردازد.

شهریاری همچنین اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران سالانه ۳۲ هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت و دارو  سرمایه گذاری و هزینه می کند، البته باید تلاش کنیم تا در این زمینه به مرحله خودکفایی و به روز رسانی تجهیزات برسیم.

وی پیشرفت در حوزه های سلامت و صنعت دفاعی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: حدود ۶ هزار میلیارد تومان جهت تکمیل پروژهای نیمه تمام حوزه سلامت در مجلس به تصویب رسیده که اولویت آن با پروژه های بالای ۶۰ درصد است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار