برای بازدید از سد کارون سه و چهار انجام شد؛
کد خبر: ۱۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲ 07 March 2015
 فرماندار شهرستان ایذه گفت: 14 سفیر از سفرای کشورهای خارجی در تهران به دعوت وزارت نیرو روز شنبه برای بازدید از سد کارون سه و چهار به شهرستان ایذه در استان خوزستان سفر کردند.

جهانبخش قلاوند اظهار داشت: سالیانه وزارت نیرو برنامه های دوره ای برای بازدید از توانمندی های وزارت نیرو در استان خوزستان دارد که در این دوره از 14 سفیر مقیم تهران به این شهرستان دعوت کردند.

فرماندار ایذه عنوان کرد: این سفرا ضمن بازدید از سد کارون سه و چهار شهرستان ایذه از منطقه تاریخی کولفرح این شهرستان نیز بازدید کردند.

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان هم گفت : سازمان آب برق خوزستان وظیفه ساخت و بهره برداری از شبکه های نیروگاهی، پست های انتقال نیرو و همچنین ساخت و بهره برداری از شبکه های آبیاری ، تامین و انتقال آب شهری را بر عهده داشته و بالغ بر 53 سال سابقه ارائه خدمات دارد.

نادر افشاری افزود: ساخت سد و نیروگاه کارون سه توسط متخصصان داخلی با دریاچه ای با ظرفیت سه میلیارد مترمکعب و دو هزار مگا وات نیرو ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی قطعات نیروگاه واردات باشد اما طراحی و اجرا توسط کارشناسان داخلی بوه است.

در ادامه بازدید هیات سفرا از نمایشگاه و تاسیسات نیروگاه و نمایش فیلم سد و نیروگاه به پایان رسید و از منطقه کول فرح شهرستان ایذه با قدمت 800 سال نیز بازید شد.

سفرا، نمایندگان کشورهای آلمان، پاکستان، افغانستان، گرجستان، اندونزی، سودان، کویت، مصر، اردن، الجزایر، آفریقای جنوبی، قزاقستان و تاجیکستان بودند.

شهرستان ایذه در 120 کیلومتری شرق استان خوزستان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار