مشاور اقتصادی وزیر کشور گفت: پیشرفت همگن و همترازی رشد و توسعه بخش اقتصادی همه استان‌ها برای دراز مدت مد نظر وزارت کشور است.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ 30 November 2023

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، هدایتی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رصد برنامه زنجیره تولید در وزارت کشور گفت: توسعه و پیشرفت همگن بخش اقتصادی استان‌ها در برنامه دراز مدت و کوتاه مدت مدنظر وزارت کشور است.
مشاور حوزه اقتصادی وزیر کشور افزود: برنامه ریزی در راستای توسعه اقتصادی همتراز استان‌ها با این هدف است که توسعه کشور همراه با توسعه همه استان‌ها محقق شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه جدید وزارت کشور برای توسعه استان‌ها در اتاق‌های دربسته میسر نمی‌شود، گفت: برای تحقق این مهم جلسات و نشست‌ها با حضور همه فعالان اقتصادی استان برگزار می‌شود.
هدایتی عنوان کرد: توسعه استان‌ها با دانش فنی، نیروی انسانی توانمند و سرمایه گذاری با هم راستا کردن ظرفیت‌ها با حضور فعالان اقتصادی و صنعتی در کنار هم دیده شده است.
دستیار اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: استان‌ها را رصد می‌کنیم که برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی با مشکلی مواجه نشوند و اگر گرفتاری بود در راستای رفع آن گام برداشته شود که در برخی استان‌ها مشکلاتی با محیط زیست در راستای اجرای طرح‌ها وجود داشت.
وی با اشاره به نگاه به طرح آمایش سرزمین گفت: طرح‌های بزرگی در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله پتروپالایشگاه گچساران و سایر پروژه‌ها قرار است انجام شود که با رصدی که انجام گرفته هماهنگی درون استانی برای انجام پروژه‌های بزرگ در استان خوب بوده و در صورتی که نیاز به حمایت باشد ما هم دریغ نخواهیم کرد.
وی عنوان کرد: طرح بیواتانول باشت، پتروشیمی دهدشت، پتروپالایشگاه گچساران، طرح فسفات و پتروشیمی چرام و پلیمر گچساران از جمله طرح‌هایی است که قرار است در این استان اجرا شوند که قطعا لازم است تا هماهنگی بین دستگاهی برای این طرح‌ها به خوبی انجام شود.
هدایتی با بیان اینکه وزارت کشور مسئله دانش صنعت را در حوزه بین المللی دنبال می‌کند، گفت: یکی از ماموریت‌هایی که به وزارت کشور ابلاغ شده در حوزه حمل و نقل برقی است که تا سال ۱۴۰۴ باید ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی، چهار هزار اتوبوس و چهار هزار تاکسی برقی شوند که قابلیت افزایش به ۵۰ هزار تاکسی برقی وجود دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد هم با اشاره به ظرفیت‌های مختلف اقتصادی استان گفت در حوزه آبزی پروری ۲۲ هزار تن تولید داریم و زنجیره تولید از تخم چشمزده ماهی تا تولید ماهی برای کشور را داریم.
سید احسان عسکری افزود در حوزه گیاهان دارویی از استان‌های خاص کشور هستیم و در حوزه نفت و گاز، پالایشگاه، پتروشیمی و صنایع نفت و گاز، زنجیر تولید تعریف کردیم.
وی عنوان کرد در گردشگری هم زنجیره تعریف کردیم و بر روی بلوط که یکی از موضوعات خاص است روی آن کار کردیم و در حال عرضه به کشوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار