کد خبر: ۱۱۴۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 02 December 2023

به گزارش تابناک مازندران از ایرنا, شکاف های متعدد در سازه پل ایجاد شد تا جایی که در حدود ۴۰ روز گذشته بخشی از طاق این بنای تاریخی هم فرو ریخت اما این بار خنجری دردآور دیگری بر پیکر نیمه جان این بنای فاخر تاریخی در بابل فرود آمد.

در زمان حاضر مرمت بخش های تخریب شده این بنای تاریخی ضرورت مهم و فوری است و به طور جدی باید در دستور کار قرار گیرند. از سوی دیگر متولیان میراث فرهنگی کمبود اعتبار را دلیل اصلی تاخیر در مرمت قسمت های فرو ریخته پل محمد حسن خان اعلام کردند.

اینک مرمت این بنا چشم انتظار اعتبارات ملی است که در صورت تامین بودجه مرمت آن آغاز خواهد شد و مسوولان میراثی بر این باور هستند که شورای اسلامی و شهرداری بابل می تواند در این بخش کمک کار باشد و برای نجات نماد تاریخی شهر خود اهتمام جدی تری داشته باشند.

در سیلاب هفت آذر ماه جاری که پل تاریخی محمد حسن خان نمای بسیار زیبایی گرفته بود تا آنجا که حجم آبی که در زیر پل عبور کرده بود در نیم قرن اخیر بی سابقه جلوه کرد تعداد زیادی از شهروندان برای دریافت عکس و فیلم خود را به محدوده این بنای تاریخی رساندند تا تصاویر ماندگاری را در تاریخ ثبت کنند.

شهروندان که از قسمت های مختلف پل فیلم و عکس می گرفتند به یک باره شاهد صحنه شوک آوری شدند که بخشی از سازه پل کنده شده و گودالی را حفر شده بود.

این شهروندان به سرعت عکس و فیلم این گودال را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. شکوه خروش و غرش بابلرود در زیر پل محمد حسن خان که می توانست لحظه های شاد را برای آنها به ارمغان بیاورد به یکباره نگاه به این گودال آب سردی بر گرمی شور و شوق شهروندان شد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار