بامداد امروز پرستار بیمارستان شهید جلیل یاسوج توسط یک همراه بیمار زخمی شد و در بخش «ای.سی.یوی» این بیمارستان بستری شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹ 02 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به دلیل زخمی شدن این پرستار در بخش اورژانس بیمارستان شهید جلیل یاسوج، کادر درمان، کارکنان و پرستاران این بیمارستان دست از کار کشیدند و به خاطر نبود امنیت جانی در محوطه دانشگاه تجمع کردند.

یکی از نیروهای حراست بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این زمینه گفت: از زمان افتتاح بیمارستان تاکنون ۱۵ نامه در رابطه با استقرار پلیس در این بیمارستان نوشته شده است. از زمانی که ضارب به همراه مادرش وارد بیمارستان شد تا لحظه وقوع اتفاق این حادثه ۴۸ ثانیه طول کشید.

وی افزود: طی دیروز چهار درگیری در این بیمارستان رخ داد و خواهان برخورد قاطع و بازدارنده قانونی برای ضاربان کادر درمان و پرستاران هستیم.

مطالبه ما استقرار پلیس در بیمارستان و رفع کمبود نیروی حراست و خدماتی

«علیرضا جلیل»، سرپرست  بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: بامداد امروز حدود ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه یکی از پرستاران این بیمارستان که در حال خدمات دهی به بیماران بود توسط یک همراه بیمار با چاقو از ناحیه گردن مجروح شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این بیمارستان مرکز ترومای شهر یاسوج، مرکز استان است؛ نیازمند استقرار پلیس و نیروی انتظامی هستیم.

جلیل اظهارکرد: بیمارستان شهید جلیل با کمبود نیروی حراست و خدماتی مواجه است، بدهکاری های از قبل نیز باعث کمبود دارو و تجهیزات و امکانات در این مجموعه شده است.

درد ها را بارها گفتیم

همچنین«محمود شهامت»، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این تجمع گفت: دردها را بارها گفتیم و مطرح کردیم "بشکند قلمی که ننویسد بر کادر درمان استان چه می گذرد"، اما این وضعیت، روند و شیوه بیمارستانها و مراکز درمانی استان باید ریشه ای و زیرساختی حل شود.

وی با بیان اینکه این مسأله بصورت جدی پیگیری و ان‌شاءالله حل خواهد شد، افزود: نگرانی های کادر درمان بر کسی پوشیده نیست، ارزش کار کادر درمان به نجات بیماران است. برای تمام بیمارستان‌های استان در خصوص تامین امنیت کادر درمان مشکل داریم، موارد مختلفی در سطح مراکز درمانی اتفاق افتاده است و حتی یک پرستار در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج توسط همراه بیمار زخمی شده بود که چشم او تخلیه شد.

شهامت اظهارکرد: کادر درمان و پرستاران نمی داند حواسشان به بیمار باشد یا همراه بیمار. انتظار داریم که اشد مجازات برای عامل زخمی شدن کادر درمان در نظر گرفته شود. چالش های کادر درمان بیمارستان دغدغه ما مجموعه علوم پزشکی استان نیز است.

ماجرای زخمی شدن پرستار و تجمع کادر درمان بیمارستان شهید جلیل یاسوج

پرستار مجروح از مرگ نجات پیدا کرد

همچنین «سعید جاودان سیرت»، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز که در این تجمع حضور یافت، گفت: ما مسئولان در کنار کادر درمان هستند، در خصوص حادثه و زخمی شدن پرستان بیمارستان شهید جلیل مطالبه گر خواهیم بود و یقین داشته باشید این مسأله به جای که مطلوب است خواهد رسید.

وی افزود: حدود ساعت سه بامداد امروز همراه بیماری وارد بیمارستان شهید جلیل یاسوج می شود و بدون از اینکه درخواستی داشته باشد با چاقو یکی از پرستاران این بیمارستان را که مشغول انجام وظیفه بود را از ناحیه گردن مورد ضرب و جرح قرار داد بطوریکه از قسمت رگ گردن برای پرستار مشکل ایجاد و بیهوش شد.

جاودان سیرت اظهارکرد: پزشکان متخصص جراح بر بالین پرستار مجروح حاضر شدند، عمل جراحی ترمیم عروق صورت گرفت، پرستار مجروح هم اکنون در بخش «ای.سی.یو» بستری است، البته پرستار مجروح از مرگ نجات پیدا کرد و وضعیت جسمانی این پرستار رو بهبود است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد که اینگونه حوادث در بیمارستانها و مراکز درمانی استان زیاد داریم که به چند عامل از جمله حوزه فرهنگی برمی گردد.

جاودان سیرت تصریح کرد: انتظار داریم برخورد قاطع با ضارب پرستار بیمارستان شهید جلیل یاسوج شود تا درس عبرتی برای سایرین باشد.

وی افزود: این ضایعه دردآور است اما از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تقاضا داریم اگر بعنوان همراه بیمار در مراکز درمانی و بیمارستانها حضور پیدا می کنند، صبر و تحمل داشته باشند چرا که مجموعه پرستاران و کادر درمان و پزشکان هدفشان نجات بیماران و بازگرداندن سلامتی بیماران است.

تشکیل دوکارگروه برای بررسی این حادثه

«سید جواد هاشمی مهر»، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن اظهار تأسف از این حادثه زخمی شدن پرستار بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: اولویت سلامتی پرستار زخمی است. در رابطه با بحث امنیت و مشکلات این بیمارستان تاکنون هیچ گزارشی مکتوبی به ما نرسیده است.

وی با بیان اینکه پرستاری شغلی مقدس و ارزشمند است و تلاش های کادر درمان در دوران کرونا ویروس از یاد ما مسئولان و مردم نمی رود، افزود: درگیری و ضرب و شتم کادر درمان بیمارستان درست و پسندیده نیست. در خصوص حادثه زخمی شدن پرستار بیمارستان، دو کارگروه تشکیل می شود که یک کارگروه در رابطه با مباحث امنیتی است تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. البته باید فرهنگ سازی نیز شود، رفتارها و برخوردها را کنترل شده کنیم و امیدواریم شاهد چنین حوادثی در مراکز درمانی نباشیم.

هاشمی مهر تصریح کرد: کارگروه مشکلات و مطالبات کادر درمان بیمارستان جهت پیگیری و برطرف شدن آنها نیز تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ضارب پرستار بیمارستان شهید جلیل یاسوج در لحظات اولیه دستگیر شد، ادامه داد: برخورد جدی و قاطع قانونی با ضارب پرستار بیمارستان شهید جلیل می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویر احمد تاکید کرد: در زمینه درآمدهای بیمارستان، باید تدابیری اندیشیده شود که درآمد این بیمارستان در خود این مرکز درمانی هزینه و صرف شود تا با مشکلات و کمبودهای کمتری مواجه باشند و حقوق و مزایای کادر درمان به موقع پرداخت شود.

هاشمی مهر تصریح کرد: از طریق شورای تامین استان موضوع استقرار پلیس در بیمارستانهای استان بویژه شهید جلیل را پیگیری خواهیم کرد. تا زمان استقرار پلیس حراست این مجموعه موظف است که نسبت به حفاظت فیزیکی این مرکز درمانی اقدامات لازم را انجام دهد.

ضارب پرستار بیمارستان شهید جلیل دستگیر شد

«حامد رهبر»، معاون دادستان عمومی و انقلاب شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه گفت: در ساعات اولیه صبح امروز گزارشی مبنی بر ضرب و جرح در بیمارستان شهید جلیل یاسوج داده شد که در همان دقایق اولیه دستورات قضایی لازم برای پیگیری موضوع و بازداشت ضارب صادر شد.

وی افزود: ضارب پرستار بیمارستان شهید جلیل دستگیر و هم اکنون تحت نظر است، بازپرس ویژه ای در این زمینه تعیین شده است. با تمام توان قانونی برخورد مناسب و قاطعی را با ضارب پرستار خواهیم کرد.

رهبر با بیان اینکه به نمایندگی از دادستان مرکز استان بر بالین پرستار مجروح حضور یافتم، اظهارکرد: طبق صحبت های پزشک این پرستار، حال عمومی مجروح رو به بهبودی است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهر یاسوج ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت جامعه تاکید کرد: افرادی که به نوعی بخواهند نظم و امنیت جامعه را در هر مکانی به خطر بیندازند برخورد قاطع و بازدارنده دستگاه قضایی روبه رو خواهند شد.

گفتنی است در پی حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل امنیتی و انتظامی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون دادستان مرکز استان، فرماندار شهرستان بویراحمد، نماینده نیروی انتظامی و برخی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در بین پرستاران و کادر درمان تجمع کننده و شنیدن مطالبات و خواسته های آنها، این تجمع خاتمه پیدا کرد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار