مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به حساسیت امر، موضوع قاچاق کالا به صورت قرارگاهی با حضور استاندار ابلاغ شده و کارگروه‌ها، کمیته‌ها و شرح وظایف و ... نیز مشخص است.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹ 04 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، محمد شریف گلچین، مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی عصر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز این شهرستان اظهار داشت: خراسان جنوبی، استان گذر کالای قاچاق است، اما استان مصرف‌کننده کالای قاچاق نبوده و نیست.

وی یادآور شد: قاچاق کالا و ارز اثرات مخرب و خسارت‌های فراوانی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اشتغال، تولید، امور اقتصادی و حتی سیاسی می‌گذارد.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی افزود: از دیرباز تا کنون مردم شریف استان در مقابله با قاچاق کالا با دولت و دولتمردان همراه و همیار بودند و مردم استان در ایام بازگشایی مدارس بر اساس آمار حدود ۷۰ درصد لوزام‌التحریر دانش‌آموزان‌شان را از نوع ایرانی آن تهیه و خریداری شده است.

گلچین افزود: با اینکه استانی مرزی هستیم، تشدید مراقبت‌ها سبب شده ما کمتر شاهد ورود کالا‌های قاچاق از منفذ‌های که وجود دارد، باشیم.

وی با اشاره به فراوانی قاچاق کالا در خراسان جنوبی بیان داشت: فرآورده‌های نفتی، لوازم خانگی، دام سبک و سنگین، پارچه و البسه بیشترین فراوانی قاچاق کالا را در استان به خود اختصاص داده اند، اما آمار آن‌ها خیلی قابل توجه نیست.

مدیرکل امنیتی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به قاچاق کالا در حوزه بهداشت، گفت: حساسیت در این حوزه بالا است و نظارت‌ها هم جدی رصد می‌شود البته امیدواریم مردم همراهی کنند تا قاچاق کالا در حوزه سلامت را به درستی مدیریت کنیم.

گلچین از برگزاری جلسات مستمر کمیسیون قاچاق کالا و ارز در استان خبر داد و افزود: با توجه به حساسیت امر، موضوع قاچاق کالا به صورت قرارگاهی با حضور استاندار خراسان جنوبی ابلاغ شده و کارگروه‌ها و کمیته‌ها و شرح وظایف و ... نیز مشخص است و تمامی مدیران باید از ظرفیت‌های موجود برای مقابله با قاچاق کالا در سطح استان استفاده و تلاشی جهادگونه داشته باشند.

وی گفت: موضوع قاچاق سوخت و مقابله با آن، هزینه‌های سنگینی از نظر مادی و حتی جانی به استان تحمیل کرده است.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اقدامات شبانه روزی، بی وقفه و ارزشمندی از طرف نیروی انتظامی استان در زمینه مقابله با قاچاق سوخت تاکنون انجام شده است.

قاچاق کالا و تعطیلی کارخانه‌ها

محمد رضا لکزایی، فرماندار سربیشه هم در این جلسه اظهارداشت: بخشی از سرمایه‌های ملی کشور از طریق قاچاق غارت می‌شود و از طرفی کالا‌های کم کیفیت به طور غیر رسمی و قاچاق هم وارد کشور شده که منجر به تعطیلی کارخانه‌ها از دست رفتن اشتغال می‌شود.

وی ادامه داد: قاچاق کالا و ارز در کشور بر تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و حتی سیاسی پیامد‌های مخرب وارد می‌سازد.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز سبب ورود ضربات سنگینی بر اقتصاد کشور می‌شود، افزود: لذا همه اعضای این کمیسیون وظیفه دارند با عمل به وظیفه خود در این خصوص اهتمام ویژه‌ای برای مدیریت پیشگیری از قاچاق کالا داشته باشند.

فرماندار سربیشه گفت: تصمیمات مدیران دستگاه‌های اجرایی و اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود، نباید باعث و منشأ نارضایتی‌های اجتماعی شود.

لکزایی در پایان از مدیر شرکت پخش فرآورد‌های نفتی استان در خصوص سوخت جایگزین، استثناء شدن بحث سوختگیری خودرو‌های دولتی و خدمت‌رسان در جایگاه‌های سوخت در زمان بحران و سوخت اضطراری و بحران درخواست مساعدت کرد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار