نمایشگاه هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون استاندار، برخی از مسئولان استانی، محلی و صاحبان شرکت‌های دانش بنیان در مصلی یاسوج افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ 05 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مرادعلی پیوند، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه، ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: باید تلاش کنیم تا مردم از اقدامات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان بیش از گذشته بهره ببرند.

وی با بیان اینکه ما حامی شرکت‌های دانش بنیان هستیم اظهار کرد: اگر شرکت‌های دانش بنیان، محصولات پژوهشی جدید و آماده برای تولید دارند می‌توانیم این بستر را مهیا کنیم تا محصولات آنان در دستگاه‌های اجرایی مورد استفاده قرار گیرند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت مستمر از حوزه دانش بنیان‌ها و توسعه فعالیت‌های آن‌ها افزود: رشد دانش بنیان‌ها به پویایی و توسعه در همه ابعاد می‌انجامد و باید در هر حوزه‌ای حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان را مد نظر داشته باشیم.

پیوند با تاکید بر لزوم حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و تولید درآمد و ثرورت در استان خاطرنشان کرد: دانش بنیان‌ها در این زمینه می‌توانند پیشران باشند و اقتصاد استان را به یک اقتصاد پویا و رو به رشد تبدیل کنند.

وی ادامه داد: هرچه در حوزه دانش بنیان و تقویت آن حرکت کنیم، قطعا نتایج فعالیت‌های آن‌ها موجب توسعه حوزه‌های مختلف استان می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد تلاش بر تجاری سازی دستاورد‌ها توسط پژوهشگران را ضروری دانست و عنوان کرد: پژوهش‌ها باید قابلیت تجاری سازی داشته باشد و به تولید ثروت، اشتغال، درآمدزایی و بهبود وضعیت معیشتی مردم منتهی شود.

پیوند تاکید کرد: امروز جای خوشحالی است، مسیری که شروع شده با قدرت ادامه دارد و شاهد به ثمر نشستن دستاوردهای مهمی همچون قانون جهش تولید دانش بنیان و فناوری و پژوهش هستیم.

وی اظهار کرد: باید پژوهش‌ها معطوف به نیاز‌های جامعه باشد ضمن اینکه نیاز‌ها شناسایی و متناسب با آن جهت دهی و حمایت شود تا به دست پژوهشگر برسد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک درصد اعتبارات جاری در حوزه پژوهش صرف و هزینه می‌شود، این مبلغ احصا شده تا به پژوهشگران برگزیده تخصیص داده شود.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه از روز ۱۳ تا ۱۵ آذرماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان، با ارائه نیاز‌های فناورانه ۲۲ دستگاه اجرایی آمادگی میزبانی از علاقمندان پژوهش و فناوری استان را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار