معاون املاک وحقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی از رفع تصرف بیش از ۲۵۷ هزار و ۴۵۹ متر مربع از اراضی دولتی استان در هشت ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ 05 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محمودرضا بختیاری اظهار کرد:بنا بر اعلام رئیس سازمان ملی زمین ومسکن کشور در بررسی عملکرد یگان حفاظت از اراضی استان ها از ابتدای سال تاکنون، استان مرکزی موفق به کسب رتبه برتر در بین سایر استان ها شده است.

معاون املاک وحقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود:در هشت ماهه سال جاری، طی سه هزار مورد گشت یگان حفاظت این اداره کل(خودرویی – موتورسیکلت) در عملیات های جداگانه، رفع تصرف ۲۵۷ هزار و ۴۵۹ متر مربع از اراضی دولتی شامل رفع تصرفات فوری و اجرای احکام قطعی قضایی به ارزش حدود ۲۴۰۰ میلیارد ریال، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی بیشترین آمار رفع تصرفات استان مرکزی مربوط به شهرستان ساوه به ارزش بالغ بر ۷۴۱ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال بوده است و شهرستان شازند با ۴۰۰ میلیارد ریال در رتبه دوم قرار دارد،ادامه داد:در این مدت بیشترین رفع تصرفات از حیث مساحت، متعلق به شهرستان کمیجان به میزان ۱۱۲ هزار متر مربع بوده است و شهرستان شازند با ۴۰ هزار متر مربع در رتبه بعدی قرار دارد.

وی ادامه داد: پرسنل فرماندهی یگان حفاظت این اداره کل، از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب ۲۷ رفع تصرف فوری و ۳۷ مورد اجرای احکام قطعی(خلع ید، قلع و قمع، تخلیه) صادر شده توسط مراجع قضایی، موفق به رفع تصرف از اراضی ملی شده‌اند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: سامانه ارتباط مردم با یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان در زمینه زمین خواری با شماره ۱۶۵۶ آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارشات مردمی در راستای مقابله با هرگونه تصرف اراضی تحت پوشش درسراسر استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار