معاون استاندار کرمانشاه:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: موضوع بررسی شفافیت گردش مالی کاندیداها یکی از موضوعات جدید حوزه انتخابات است.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ 05 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی ظهر امروز سه‌شنبه (۱۴ آذر ماه) در نشست ستاد انتخابات که در شهرداری کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار کرد: از ١۵ مرداد ماه اقدامات بسیار متنوعی را توسط ستاد انتخابات استان برنامه ریزی و اجرا کردیم.

وی افزود: البته ستاد انتخابات استان از خرداد ماه با دستور استاندار کرمانشاه و دریافت احکام آغاز به کار کرد و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: از ۵۶٨ نفر که در مرحله ثبت نام که در مهرماه بود حضور پیدا کردند صلاحیت های آن ها توسط هیئت اجرایی رسیدگی و بررسی شد.

وی ادامه داد: صلاحیت عده ای رد و صلاحیت عده ای احزار نشد و صلاحیت عده ای هم تایید شد.

وی گفت: کسانی که تأیید صلاحیت نشدند فرصت اعتراض به ستاد هیئت نظارت داشتند و اعتراض آن ها در حال بررسی است.

شعبانی گفت: نکته مهم این که وزارت کشور فقط مجری انتخابات است اما در عملیات انتخابات کل دستگاه های اجرایی بنابر قانون وظیفه دارند و باید حتما همکاری لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: امسال قانون انتخابات نسبت به سال های پیش تفاوت هایی داشته مثلا موضوع شفافیت گردش مالی کاندیداها یکی از این موضوعات است.

وی افزود: انتخابات از ١۵ مرداد ماه تا امروز در نهایت سلامت و امنیت برقرار شده و ما محورهای چهارگانه را که رهبر انقلاب دستور دادند امروز کاملا شاهد هستیم.

وی ادامه داد: امسال نسبت به دوره قبل تعداد افرادی که شرکت کردند رشد بسیار خوبی داشته است.

شعبانی گفت: امسال باید هر فرد پنج سال سابقه فعالیت اجرایی، آموزشی، قضایی، پژوهشی در بخش های خصوصی عمومی و دولتی می‌داشت.

وی ادامه داد: اتفاق دیگری هم که افتاده این است که صدا و سیما این امکان را فراهم کرده برای افرادی که قصد تبلیغات دارند.

شعبانی ادامه داد: کاندیداها برای این تبلیغات باید مبلغی را پرداخت کنند که در صورتی که این افراد بتوانند حدود یک درصد آرا آن حوزه را کسب کنند آن مبلغ به ان ها عودت داده می‌شود.

وی افزود: تمام توانمان را گذاشته ایم تا هم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و هم ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را با شکوه و قدرت برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: ما چهار فرمان حضرت آقا را که سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت بود در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال مردم با هر مدرک شناسایی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و مهر زدن در شناسنامه حذف شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار