مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: طرح "کشت قراردادی" گندم به منظور افزایش سود کشاورزان، حذف واسطه‌ها، افزایش کیفیت و کمیت محصولات و کاهش ریسک بازار ، امسال در استان آغاز و تاکنون یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار قرارداد ثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 04 December 2023

محسن ضیائی افزود: طرح کشت قرار دادی شامل گندم، دانه‌های روغنی گلرنگ و کلزا می شود که از اواسط شهریور ماه شروع شده و شامل کشت آبی و دیمی است.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستائی، اداره کل غله، صندوق بیمه، بانک کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی و اتحادیه های مربوط اجرا می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان اظهار داشت: کشاورزانی که در این طرح مشارکت کنند از مزایای مختلفی همچون پرداخت ۲۰ درصد جبران هزینه حق بیمه محصول مربوط پس از تحویل و همچنین پرداخت کرایه حمل به ازای ۱۵۰ هزار تومان بابت هر تن برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح از سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار به طور آزمایشی در برخی استان‌های کشور از جمله اصفهان اجرا شد، افزود: در اجرای این طرح محصولات گندم و دانه‌های روغنی از جمله کلزا کشت می‌شود.

ضیائی گفت: در راستای تامین امنیت غذایی مردم و حمایت از کشاورزان استان، اجرای طرح کشت قراردادی برای محصول راهبردی گندم در اصفهان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این نوع کشت، ابزاری نوین برای تنظیم بازار و جلوگیری از کمبود یا مازاد محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: کشاورزی قراردادی خطرپذیری تولید را کاهش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار