مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از برخورد با مسببان آلایندگی ذوب آهن پس از انتشار دود غلیظ از این‌ کارخانه در صبح امروز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 05 December 2023

منصور شیشه فروش افزود: پس از کسب گزارش مبنی بر انتشار دود غلیظ از کارخانه ذوب‌آهن در چهاردهم آذر، بلافاصله تیم‌های اداره کل محیط زیست به این کارخانه اعزام و ضمن پیگیری از طریق مقامات قضایی برای برخورد با مسببان این اتفاق، اقدامات اولیه بمنظور جلوگیری از تکرار این وقایع تلخ صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: تیم‌های گشت و نظارت در استان اصفهان بصورت شبانه روزی و با جدیت فعالیت می‌کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوا و انتشار آلاینده‌ها در اصفهان، گفت: حدود ۴۰ تیم گشت و نظارت بمنظور کنترل و برخورد با واحدهای آلاینده در اصفهان فعال هستند.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته با پایش تیم‌های گشت و نظارت ۹۱ منبع آلاینده متخلف شامل ۳۰ عملیات خاکبرداری، ۲۰ عملیات بتن ریزی، ۲۷ کوره آجرپزی و ۱۴ کارگاه تولید ذغال متوقف شدند و با صاحبان آنها برخورد قانونی صورت گرفت.
شیشه فروش خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت چهار واحد آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری پلمب و ۲۰ واحد دیگر اخطاریه دریافت کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: از شب گذشته تاکنون ۲۵۰ مورد پایش صورت گرفته و ۲ هزار و۵۰۰ مورد از خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون شدند.
وی درباره اعضای تیم‌های گشت و نظارت کنترل آلودگی هوا، گفت: این تیم‌ها شامل نمایندگان محیط زیست، صنعت و معدن، مرکز بهداشت و شهرداری هستند.
وی با گلایه از ترافیک شهری در روزهای تعطیلی مدارس و ادارات بدلیل آلودگی هوا، گفت: از آحاد مردم درخواست می‌شود نسبت به اجرای مصوبات کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوا پایبند باشند.
وی تصریح کرد: امروز نیز با ترافیک شهری مواجه بودیم که با توجه به هشداری‌های عنوان شده انتظار می‌رود مصوبات کارگروه با جدیت توسط مردم و دستگاه‌های ذی ربط اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار