رئیس پلیس آگاهی قم از انهدام باند سرقت سیم و کابل اداره مخابرات و برق استان و کشف ۴۰ فقره سرقت در این رابطه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 08 December 2023

به گزارش تابناک قم، سرهنگ جعفر عباسعلی پور، رئیس پلیس آگاهی قم در تشریح خبر انهدام باند سرقت کابل و سیم ادارات مخابرات استان اظهار داشت: در پی وقوع سرقت تجهیزات ادارات دولتی برق و مخابرات در سطح استان و به تبع آن قطعی شبکه و تلفن‌های خانگی که باعث ایجاد خسارات فراوان به اداره مخابرات و عموم مردم شده موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قم قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و ایجاد جود ناامنی و نارضایتی در بین شهروندان بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی استان تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

سرهنگ عباسعلی پور ادامه داد: در این رابطه کارآگاهان با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی به یک نفر که در یک واحد ضایعاتی مشغول به کار بوده مشکوک شده و برای بررسی بیشتر موضوع به محل مورد نظر اعزام و وی را به پلیس آگاهی استان قم منتقل می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد نامبرده در زمینه خرید و فروش سیم و کابل اداره مخابرات فعالیت دارد و علاوه بر فعالیت در گاراژ ضایعاتی اقدام به تهیه یک باب انبار برای نگهداری اموال مسروقه کرده است و به‌صورت پنهانی اقدام به خرید اموال مورد نظر می‌کند.

سرهنگ عباسعلی پور بیان داشت: در ادامه با تلاش کارآگاهان محل انبار نگهداری اموال مسروقه نیز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی استان به محل مورد نظر اعزام شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان ابراز داشت: در بازرسی از انبار موصوف، مقادیر قابل توجهی انواع سیم و کابل مخابراتی، خطوط LAN و ... کشف شد.

سرهنگ عباسعلی پور اعلام کرد: با انجام تحقیقات تکمیلی و گسترده خریدار اموال مسروقه که از پیمانکاران سابق اداره مخابرات می‌باشد و در زمینه سرقت سیم و کابل فعالیت دارد نیز شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
وی خاطرنشان کرد: در بازجویی بعمل آمده از سارقان ابتدا منکر هرگونه بزه انسابی شدند، ولی نهایتاً با وجود مدارک، شواهد و مستندات موجود، به ۴۰ فقره سرقت در این رابطه اعتراف کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار