رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه جرائم مالی با ۷۴ درصد بیشترین آمار را در بین پرونده‌های حوزه پلیس فتا دارد، افزود: با وجود افزایش ۵۶ درصدی تعداد پرونده‌های پلیس فتا، ۹۷ درصد کشف شده، ضمن اینکه آمار مربوط به بخش اخلاق هم نسبت به سال گذشته کاهش ۱۷ تا ۱۸ درصدی یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 09 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، سید احمد موسوی، رئیس پلیس فتای استان زنجان، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت برگزاری چهارمین پویش مردمی کودکان سایبری برگزار شد، به افزایش سهم و وابستگی کودکان در استفاده از اینترنت و فضای مجازی در چند سال اخیر بنا به دلایل مختلف اشاره و اظهار کرد: این وابستگی باتوجه‌به آگاهی کم کودکان از روابط اجتماعی، آسیب‌هایی را متوجه آن‌ها می‌کند که رفع آن نیازمند آشنایی و مراقبت بیشتر خانواده‌ها است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان به راه‌اندازی شبکه شاد با اهداف آموزش برای دانش‌آموزان اشاره و تصریح کرد: هر چند در حال حاضر نقش آموزشی شاد کاهش‌یافته، ولی این شبکه با اهداف تربیتی و اطلاع‌رسانی همچنان فعال است.
وی به شکاف عمیق موجود در دانش فنی حوزه دیجیتال در بین والدین و اولیای مدارس با دانش‌آموزان اشاره و تاکید کرد: این وقایع منجر به کاهش نقش تربیتی خانواده‌ها و مدارس خواهد شد که آسیب‌های آن در آینده عیان می‌شود.
احمدی با تأکید بر تأثیرپذیری نسل امروز از فضای مجازی و اقدامات حرفه‌ای قشر خاصی برای این تأثیرگذاری در فضای مجازی گفت: باید متوجه بود که هر گونه انفعال در این حوزه منجر به غبارآلود شدن اوضاع می‌شود و راهکار مقابله در این حوزه که قابل‌انکار هم نیست همراهی و نظارت است.
رئیس پلیس فتای استان زنجان با تاکید بر مستمر بودن اقدامات پلیس فتا در طول سال برای برگزاری دوره‌های آموزشی افزود: ۱۸ تا ۲۴ آذر دوره اوج فعالیت در این بخش با هدف همراهی و افزایش حساسیت جامعه به شمار می‌رود.
وی آگاهی‌بخشی و حساس کردن جامعه نسبت به خطرات فضای سایبری برای کودکان را از اهداف نام‌گذاری هفته پویش مردمی کودکان سایبری دانست و ادامه داد: اهمیت این آگاهی‌بخشی زمانی مشخص می‌شود که بدانیم اختلاف سلیقه و نگاه در بین فرزندان و والدین به وجود آمده و گاهی والدین را در مواجهه با این رویداد مستأصل می‌کند.
احمدی تاکید کرد: هدف از برگزاری پویش مردمی کودکان سایبری فراهم‌کردن زمینه برای تربیت فرزندان توانمند است.
رئیس پلیس فتای استان زنجان مخفی‌کاری فرزندان در مواجهه با آسیب‌های متوجه آن‌ها و همچنین عدم مراجعه به پلیس به دلایل اجتماعی را در مواجهه با مشکلات پیش‌آمده متذکر شد و گفت: اقدام‌نکردن در این مورد آسیب‌های روحی و روانی را متوجه کودکان کرده و آینده آن‌ها را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی ایجاد حساسیت در بخش آسیب‌های فضای سایبری برای کودکان را یک مسئولیت اجتماعی دانست و افزود: مهم‌ترین مشکل کودکان عدم رعایت حریم خصوصی است به همین دلیل به‌راحتی اعتماد کرده و اطلاعات خصوصی را در اختیار دیگران قرار می‌دهند و دراین‌رابطه یکی از دلایل بلوغ زودرس دختران همین مواجهه با تصاویر غیراخلاقی در این فضا است.
احمدی در پاسخ به سؤال فارس در مورد آمار پرونده‌های ثبت شده برای کودکان گفت: در این حوزه پرونده‌هایی وجود دارد، ولی مشکل اصلی این بخش رقم سیاه جرم است که افراد بنا به ملاحظاتی از مراجعه و ثبت شکایت پرهیز می‌کنند که در برخی از موارد خانواده‌ها هم اطلاع ندارند.
رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه جرائم مالی با ۷۴ درصد بیشترین آمار را در بین پرونده‌های حوزه پلیس فتا دارد، افزود: با وجود افزایش ۵۶ درصدی تعداد پرونده‌های پلیس فتا، ۹۷ درصد کشف شده، ضمن اینکه آمار مربوط به بخش اخلاق هم نسبت به سال گذشته کاهش ۱۷ تا ۱۸ درصدی یافته است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار