مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: برگزاری بیش از ۱۸ رویداد گردشگری در ۹ ماه امسال رونق اقتصاد بومی، فروش صنایع‌دستی و افزایش نشاط اجتماعی را در این استان به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 09 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان عصر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان اظهار کرد: تمامی برنامه‌ها و اهداف این اداره کل برای خدمت به مردم است.

وی اضافه کرد: نقش خدمات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در زندگی مردم این استان مشهود است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ثبت جهانی ۶ کاروانسرای این استان، عضویت در اتحادیه بین‌المللی شهر‌های عضو راه ابریشم، ایجاد نرم‌افزار پارکوپلو، برگزاری رویداد ملی مهر اصالت در استان سمنان و ... ازجمله اقداماتی است که نفعی همگانی در استان و کشور دارد.

کرم‌زاده با بیان اینکه گردشگری، اقتصاد و اشتغال پایدار را به همراه دارد، افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری با آبرسانی، ایجاد پل، ایجاد راه دسترسی، ایجاد برج‌های نوری، کف‌سازی و سنگ‌فرش کردن معابر و …به‌طور متوازن در تمامی روستا‌ها و شهرستان‌های استان سمنان با هدف جذب گردشگر و افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان انجام شد.

وی ادامه داد: برگزاری بیش از ۱۸ رویداد گردشگری در ۹ ماه امسال یکی از اقداماتی بوده است که رونق اقتصاد بومی، فروش صنایع‌دستی و افزایش نشاط اجتماعی را در استان سمنان به همراه داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴۸ مجوز در حوزه مشاغل خانگی برای هنرمندان صادر شده است، بیان کرد: برای ارتقای سطح صنایع‌دستی استان، برای بیش از ۳۰۰ نفر، دوره آموزشی برندسازی و بسته‌بندی برگزار شده است.

کرم‌زاده عنوان کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته، تعداد آثار دارای مهر اصالت ملی استان سمنان به ۸۶ اثر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین اقدامی که در بازاریابی و فروش صنایع‌دستی در سال جاری در استان سمنان اتفاق افتاده است، حضور مرکز آفرینش‌های آستان قدس رضوی در استان و سفارش بیش از یک‌میلیون اثر صنایع‌دستی به هنرمندان استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: در حوزه میراث فرهنگی در حال حاضر بیش از ۲۳ مورد بنای تاریخی در حال مرمت است و مالکان بنا‌های تاریخی می‌توانند با ثبت بنا در فهرست آثار ملی از مشوق‌ها و کمک‌های بلاعوض اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در مرمت بنا برخوردار شوند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار