مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی:
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت:مصرف گاز روزانه در استان معادل ۲۷ هزار تانکر سوخت است.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴ 09 December 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، علیرضا شیخی در جلسه‌ای که با حضور مدیران شرکت گاز استان با مدیرکل و معاونین صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود، اظهار کرد: آگاهی مردم باید در خصوص گاز که یک سرمایه ملی است افزایش یاید و این امر اتفاق نمی‌افتد مگر با ورود رسانه‌ها به ویژه صداوسیما تا بتوانیم با کنترل مصرف، از این سرمایه به بهینه‌ترین شکل ممکن بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری بهینه از این سرمایه‌ی ملی از سه طریق به بهترین شکل ممکن می‌تواند اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: کنترل مصرف بی‌رویه، توسعه استفاده از دستگاه‌های گازسوز با میزان مصرف انرژی A و نیز رعایت مبحث ۱۹ در ساخت و ساز سه راهی است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند تا ۲۰ الی ۳۰ درصد صرفه‌جویی گاز را در پی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی تاکید کرد: مدیریت مصرف گاز علاوه بر وظیفه‌ای که شورای امنیت ملی بر ما تکلیف کرده است، یک وظیفه‌ی قانونی، اجتماعی و اخلاقی تا از هدر رفت گاز به عنوان یک ماده ارزشمند و اقتصادی جلوگیری کنیم.

شیخی با اعلام اینکه گاز از ارزش اقتصادی گاز این نکته کافی است که بگوییم به عنوان خوراک پتروشیمی‌ها مورد استفاده قرار گرفته و مواد فرآوری شده آن به چندین برابر قیمت ماده اولیه، به فروش می‌رسد، افزود: این در حالی است که مصرف روزانه گاز به اندازه ۵/۵ میلیون بشکه نفت، است.

وی با اشاره به تامین بیش از ۷۴ درصد سبد انرژی استان از گاز، ادامه داد: این میزان معادل ۲۷ هزار تانکر سوخت مایع است که اگر گاز نبود باید در استان توزیع می‌شد و با توجه به زیرساخت‌های حمل‌ونقلی، دشوار و سخت بود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به اجرای برخی از طرح‌های یارانه‌ای شرکت ملی گاز جهت افزایش راندمان وسایل گازسوز و متعاقب آن افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف، گفت: از جمله این طرح‌ها می‌توان به بهینه‌سازی موتورخانه‌ها و خریداری و نصب دو هزار بخاری هرمتیک با بهره‌وری ۸۵ درصد در استان اشاره کرد که به مرور در حال اجراست.

شیخی با تاکید بر اینکه در زمستان باید مدیریت مصرف گاز و در کنار آن برق به شکل ویژه‌ای انجام گیرد، افزود: خواسته ما از صداوسیما این است که در این موارد نهایت همکاری را داشته و در برنامه‌های مختلف و با آیتم‌های ویژه، آگاهی و اطلاع‌رسانی‌های لازم را به مردم داشته باشد.

در ادامه این جلسه، حجازی‌فر مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به آمادگی این رسانه جهت کمک به مدیریت و کنترل مصرف انرژی در استان، گفت: آمادگی داریم طی همکاری‌های مشترک، در قالب گفتگو‌ها و گزارش‌های خبری و تولید برنامه‌هایی با رده‌های سنی مختلف، نسبت به کنترل مصرف در آذربایجان‌غربی اقدام کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار