کد خبر: ۱۱۴۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ 10 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، رونق اقتصادی با صف کَشتی های محصولات اساسی و کشاورزی در بنادر استان را بی نظیر توصیف کرد و گفت:

برای حفظ این موضوع مهم، باید طرح های لایروبی و توسعه تجهیزاتی بنادر را به درستی تعریف و عملیاتی کنیم. 

 

در نحوه نظارت بر طرح‌های عمرانی استان مازندران باید قوی تر عمل شود  

 

 

سیدمحمود حسینی پور روز گذشته در جلسه شورای برنامه ریزی استان مازندران به وجود سه هزار طرح نیمه تمام استان اشاره کرد و افزود: به منظور حل مشکلات احراز طرح های عمرانی جدول نظارت بر طرح‌های عمرانی دستگاه های اجرایی در حال نهایی شدن است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در نحوه نظارت بر طرح‌های عمرانی استان مازندران باید قوی تر عمل شود.

استاندار مازندران با تاکید بر این که وضعیت اجرای طرح های عمرانی و نحوه نظارت بر آن ها باید تقویت شود، ادامه داد: باید با اتمام پروژه های راه، از میزان ترافیک در سراسر استان بکاهیم.

وی، خاطرنشان کرد: امروز شخص معاون اول رئیس جمهور نسبت به حل و فصل راه های مواصلاتی استان، اهتمام ویژه دارد.

حسینی پور در بخش دیگری به اهمیت توجه به طرح‌های عمرانی، توسعه و تجهیزات بنادر مازندران در سواحل دریای خزر اشاره کرد و بیان داشت: با گسترش دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم، رونق حمل و نقل های دریایی در بنادر استان چند برابر شده است.

حسینی پور به عقب نشینی آب دریای خزر و مشکلات احتمالی در بهره مندی از بنادر و تاسیسات دریایی در گردشگری و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: از هم اکنون باید طرح های توسعه ای بنادر منطبق با نتایج مطالعات تحقیقاتی باشد.

بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می‌تواند باشکوفاسازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا کند.

استاندار: طرح‌های توسعه‌ای بنادر مازندران عملیاتی شود

نماینده عالی دولت در مازندران به طرح‌های کشاورزی استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: مدیران و کارشناسان فنی دستگاه های اجرایی باید نسبت به طرح های عمرانی و توسعه ای خود در سازمان برنامه و بودجه پیگیری جدی تری داشته باشند.

استاندار مازندران از رسانه‌ها خواست تا نسبت به برنامه های شورای برنامه ریزی مازندران نگاه کارشناسی و نقادانه داشته باشند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار