رئیس‌کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: ساماندهی و صدور اسناد تک برگی مالکیت رسمی افراد در باقیمانده اراضی کشاورزی استان از موارد مهمی است همه باید بیشتر از گذشته نقش‌آفرینی داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ 10 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس‌کل دادگستری خراسان‌شمالی در قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی با اشاره به هدف‌گذاری تعیین شده در افق چشم‌انداز شورای حفظ حقوق بیت‌المال تا پایان سال جاری اظهار کرد: ساماندهی و صدور اسناد تک برگی مالکیت رسمی افراد در باقیمانده اراضی کشاورزی استان از موارد مهمی است که در این مسیر همه باید بهتر و بیشتر از گذشته نقش‌آفرینی و فعالانه همکاری همراهی کنند.

وی نقش رسانه‌ها را در جهت تنویر افکار عمومی حائز اهمیت برشمرد و گفت: اجرای طرح جامع حدنگاری و سنددار شدن اراضی کشاورزی باعث دسترسی آسان به اطلاعات تثبیت شده ملکی در بانک جامع پیش‌بینی‌شده در حوزه املاک و اسناد می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌شمالی افزود: بعضاً وجود چنین ذهنیت‌های منفی و گمراه‌کننده ناشی از ناآگاهی یا کم‌اطلاعی افراد نسبت به قوانین و مقررات است.

براتی زاده در خصوص عملکرد گروه رفع تداخلات در جهت تشخیص و تمیز اراضی تحت مالکیت دولت از مستثنیات قانونی اشخاص نیز بیان داشت: مطابق اسناد بالادستی و مبنایی باید تلاش شود با استفاده از ظرفیت‌های قانونی هم در راستای صیانت از انفال و حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع اراضی ملی و هم در مسیر کمک به تولید محصولات کشاورزی اقدام و عمل شود.

مقام عالی قضایی استان با بیان اینکه گروه رفع تداخلات اراضی باید بر اساس هدف‌گذاری پیش‌بینی‌شده علاوه بر انطباق عملکرد‌ها با سازوکار‌های قانونی احقاق حقوق مردم را در اولویت اقدام و عمل خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: قابلیت‌های موجود در سازوکار رفع تداخلات و اجرای طرح جامع حدنگاری و متعاقباً صدور اسناد رسمی مالکیت افراد در اراضی کشاورزی دو روی یک سکه و در حقیقت مکمل یکدیگر هستند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار