عسکری بیان داشت:جامعه هدف غربالگری این طرح در شهرستان گچساران شامل ۲۲هزار نفر در روستا و ۶۸هزار نفر در شهر می باشد که چیزی بالغ بر ۹۰هزار نفر باید در این طرح مورد ارزیابی قرار گیرند.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹ 10 December 2023

به گزارش تابناک از گچساران،ریس شبکه بهداشت و درمان گچساران در جلسه شورای سلامت با گلایه از عدم حضور بعضی ادارات در جلسه های شورای سلامت گفت:مهمترین مشکلات و دغدغه های بهداشت و درمان و تصمیمات مهم در این جلسات گرفته می شود ،از همه مدیران ادارات توقع داریم این جلسات را به جد پیگیری کنند.

عسکری از پویش طرح غربالگری بیماری دیابت و فشار خون در سطح کشور خبر داد و افزود: این برنامه یکی از مهم ترین طرح های وزرات بهداشت برای افراد بالای ۱۸سال در کشور می باشد که با شناسایی و غربالگری، بیماران جدید دیابت و فشار خون شناسایی ، درمان زود هنگام آن شروع و از عوارض آن جلوگیری می شود.
وی اجرای این طرح را در شهرستان مستلزم همکاری همه ادارات عنوان کرد و اظهار داشت: برای پیاده سازی این طرح در جامعه هدف باید همه ادارات پای کار باشند.
عسکری بیان داشت:جامعه هدف غربالگری این طرح در شهرستان گچساران شامل ۲۲هزار نفر در روستا و ۶۸هزار نفر در شهر می باشد که چیزی بالغ بر ۹۰هزار نفر باید در این طرح مورد ارزیابی قرار گیرند.
وی با اشاره به آمار نگران کننده بیماران دیابتی و فشار خون در شهرستان گفت:طبق آمار در حال حاضر ۵هزارو ۷۰۰نفر بیمار دیابت و ۱۳هزارو ۴۰۰نفر فشار خونی داریم که در سامانه دارای پرونده درمانی می باشد و این آمار نسبت به جمعیت گچساران آمار تکان دهنده ای است.
عسکری عنوان کرد: این طرح از ۲۰آبان تا ۱۵دی در حال انجام می باشد که با توجه به تمهیدات و حساسیت این موضوع برای سلامت مردم از همه ادارات توقع داریم برای همکاری و ارزیابی ۹۰هزار نفر در شهرستان پای کار باشند.
وی بحث تبلیغات را یکی از مهم ترین اقدام آگاهی مردم در این طرح بیان دانست و افزود:در حال حاضر بنرهای در سطح شهر نصب شده ولی برای آگاهی بیشتر امیدواریم همه ادارات از نصب بنر تا فضای مجازی مردم را بیشتر آگاهی بدهند.
وی از استقرار اکیپ سیار بهداشت و درمان در سه نقطه شهر خبر داد و گفت: امیدواریم همه ادارات همانند هلال احمر از ظرفیت خود در این اکیپ ها استفاده کنند‌.
عسکری خاطر نشان کرد:برای ارایه خدمات پزشکی و بهداشتی در شهر ها دچار مشکل هستیم چون مکانیزم درستی برای طرح ها تعریف نشده اگر طرحی می آید که به مردم کمک کنیم یا باید ما به درب منازل مردم برویم یا مردم را فرا بخوانیم.

وی افزود: در همین راستا متاسفانه فرایند مکانیزم در کشور وجود ندارد و توقع داریم در این جلسه با همفکری هم برنامه ای طرح کنیم که بدانیم چگونه جمعیت ۶۸هزار نفری شهری را با چه مکانیزمی فرا بخوانیم که بتوانیم همه آنها را در این طرح مورد ارزیابی قرار دهیم.
عسکری از کمبود نیروی انسانی شبکه بهداشت در شناسایی این طرح خبر داد و گفت:شناسایی جمعیت ۹۰هزار نفری شهرستان از توان همکاران ما خارج بوده و توقع داریم از دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاههای شهر در راستای تامین نیروی انسانی در اکیپ های سیار ،ما را همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار