فرماندار شهرستان بانه گفت: دانشجویان باید در انتخابات نقش خود را به خوبی ایفا کنند و در مورد کاندیداها تحقیق کرده و فرد اصلح را به جامعه معرفی کنند
کد خبر: ۱۱۴۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲ 11 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، کمال خدری شامگاه امروز در مراسم روز دانشجو اظهار داشت: از زمان بازگشایی مرز هنگه‌ژال بانه ۱۱۲ میلیارد تومان عاید مرزنشینان بانه شده علاوه بر مرزنشینان، بسیاری از اقشار جامعه هم از مزایای این مرز به شیوه‌های مختلف بهره می‌برند.

وی با تاکید بر حفظ وضعیت موجود بانه افزود: دشمنان تلاش می‌کنند به شیوه‌ای این بازارچه را تعطیل کنند باید با هماهنگی و همراهی همدیگر تلاش کنیم وضعیت موجود را حفظ کنیم.

خدری گفت: بسیاری از فعالان بازار که از شرایط کار در بازار ناراضی بودند در عرصه دیگر فعالیت می‌کردند که با بازگشایی بازارچه موقت هنگه‌ژال بار دیگر فعالیت خود را در بازار ادامه دادند.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: از سال ۱۳۸۷ دانشگاه آزاد اسلامی در بانه شروع به فعالیت کرد و با همراهی اساتید برجسته این دانشگاه روز به روز فعالتر و پویاتر می‌شود افرادی زیادی برای احداث ساختمان دانشگاه آزاد تلاش کردند.

وی افزود: انتظار داریم محوطه دانشگاه آزاد اسلامی توسعه یابد چراکه ظرفیت‌های زیادی از جمله زمین برای احداث ساختمان‌های جدید و جذب اساتید برجسته در رشته‌های مختلف دارد.

خدری گفت: تعدادی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بانه حق التدریسی هستند که باید به موقع حقوق و مزایای آن‌ها پرداخت شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان در مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید نقش مهم ایفا کنند افزود: دانشجویان باید در انتخابات نقش خود را به خوبی ایفا کنند و در مورد کاندیدا‌ها تحقیق کرده و فرد اصلح را به جامعه معرفی کنند وظیفه ما برگزاری انتخابات سالم در امنیت کامل است.

فرماندار شهرستان بانه خاطرنشان کرد: باید بحث انتخابات به یکی از برنامه‌ها و اهداف آموزشی دانشگاه تبدیل شود در بسیاری از مسائل به همفکری و همکاری دانشجویان نیاز داریم.

دانشگاه نماد آزادگی و ایستادگی در برابر استعمار است

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بانه نیز با اشاره به وقایع روز دانشجو گفت: دانشگاه نماد آزادگی و ایستادگی در برابر استعمار است، برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو برای این است که نقش مهم دانشجو در همه مسائل اجتماعی را به خودمان یادآوری کنیم.

ظاهر اعتماد افزود: دانشجو یعنی جوینده علم و دانش، اما در هیچ جا و در هیچ کتابی عنوان نشده که جوینده علم باید تنها در دانشگاه اتفاق بیفتد و مکان و زمان خاصی برای ان تعیین نشده است.

وی اظهار اظهار داشت: دانشجو و دانشگاه نماد حق‌طلبی است و یکی از سیره‌های پیامبر بزرگ اسلامی هم حق‌طلبی است.

اعتماد ادامه داد: جویندگی دانش باید در طول زندگی هر فرد ادامه داشته باشد دانشجو می‌خواهد به واسطه علم و دانایی خود ظلمت و تاریکی را بشکافد و نباید نسبت به مسائل پیرامون خودش بی‌تفاوت باشد.

وی ملموس‌ترین الگوی دانشجو را اساتید دانشگاه عنوان کرد و گفت: انتظار ما از دانشجو این است که علاوه بر علم و دانشی که از اساتید می‌آموزند اخلاق حسنه را نیز از اساتید خود یاد بگیرند و الگو‌ها را به جامعه منتقل کند.

دانشجویان موذن جامعه هستند

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کردستان هم با بیان اینکه باید دانشجو ضعف‌های جامعه و عملکرد مسئولان را به موقع نقد کنند گفت:دانشجویان موذن جامعه هستند باید به موقع در مورد مسائل مختلف نظر بدهند و عملکرد‌ها را نقد و بررسی کنند.

حجت‌الاسلام علی فرج‌الله اظهار داشت: در آن زمان که بسیاری از مسئولین و مردم کشور هنوز جریان استکبار به مصداق نمی‌شناختند و قبل از آن مردم فهمیده بودند که انگلیس استعمارگر است، اما خیلی از مردم آمریکا را به خوبی نمی‌شناختند و فکر می‌کردند آمریکا آمده تا به ما کمک کند.

وی گفت: حتی دولت مردمی دکتر مصدق هم که بنای خدمت به مردم داشت و در یک شرایط ویژه‌ای به ریاست رسید که غالبا افراد وابسته بودند و بسیاری از افراد در این دولت مردمی نگاه مثبت به آمریکا داشتند در اوج رواج این گرایش‌ها دانشجویان متوجه شدند که آمریکا بدتر از انگلیس است.

وی افزود: دانشجویان و دانشگاهیان متوجه شدند که استبداد جدید در حال شکل‌گیری است دانشجویان و دانشگاهیان در آن زمان بیدار بودند و جلوتر از زمان خود حرکت می‌کردند.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: رسالت دانشجو در این دوره آگاه کردن جامعه از خطراتی است، که وجود دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: جنبش دانشجویی در کشور ما در تاریخ شناخته شده و همیشه ضد استکبار، سلطه، ضد اختناق، ضد استبداد و به شدت عدالت‌خواه بوده است.

حجت‌الاسلام فرج‌الله افزود: گاهی فضای ذهنی ما را تغییر می‌دهند و جامعه جهانی به سمتی حرکت می‌کند که ما ظالم را از مظلوم به راحتی نمی‌توانیم تشخیص دهیم.

وی با بیان اینکه دانشجو ایده‌ها و برنامه‌هایی دارد در صورتی که آن را مطرح کند جرقه‌ای در مدیریت شهری ایجاد می‌کند گفت: تشکل‌های دانشجویی فرصتی برای کار دسته جمعی ایجاد می‌کند دانشجویان برنامه‌ها و ایده‌های خود را در قالب تشکل دانشجویی بیان کنند.

وی انجام کار‌های جمعی را دوران آزمایش برای مدیریت عنوان کرد، افزود: دانشگاه از هر تشکل و کانونی حمایت می‌کند دانشجویان باید کانون‌ها و تشکل‌های متعدد ایجاد کنند و حرف خود را گوش مسئولین و دست اندرکاران برسانند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار