مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: تاکنون ۴ هزار و ۷۱۳ هکتار کشت قراردادی گندم و دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در استان زنجان اجرا شده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 13 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، ولی‌الله زمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان اظهار کرد: کشت قراردادی ۴ هزار و ۷۱۳ هکتار توسط ۴۶۸ نفر از کشاورزان به ثبت رسیده و از مزایای کشت قراردادی گندم، دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا استفاده می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان تصریح کرد: با حضور کارشناسان اداره‌کل به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کشت قراردادی برای کشاورزان استان کرده‌ایم و انتظار داریم از طرح کشت قراردادی با استقبال کشاورزان روبرو شود.

وی با بیان اینکه خرید محصول و پرداخت به‌موقع وجه محصول خریداری شده به تولیدکنندگان طبق قرارداد امکان‌پذیر است، گفت: یکی دیگر از مزایای کشت قراردادی، پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزارتویمان به‌ازای هر تن کرایه حمل گندم به کشاورزان از مزرعه تا مراکز تحویل گیری شود.

زمانی با اشاره به اینکه محصول گندم آبی توسط صندوق بیمه کشاورزی، بیمه می‌شود گفت: کلیه کشاورزان دارای بیمه‌نامه فعال و یا فاقد بیمه‌نامه در سال جاری به‌شرط ارسال قرارداد منعقده بین زارع و مجری کشاورزی قراردادی از طریق بستر الکترونیکی، به تاریخ و میزان سطوح قید شده در قرارداد، بیمه‌نامه با ۲۰ درصد تخفیف جدید صادر خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: کشاورزانی که قبلاً اقدام به کشت محصول گندم و دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا نموده باشند و هم اکنون نسبت به انعقاد قرارداد کشاورزی اقدام و تأیید نمایند.

وی گفت: کشاورزان در مرحله اول باید با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ ثبت کنند و با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم‌عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود از طریق نشانی GTC.ir قابل‌دسترس است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار