رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور:
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: نظام پزشکی مشهد یکی از نظام پزشکی های بسیار توانمند است.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸ 14 December 2023

به گزارش تابناک رضوی، دکتر محمد رئیس زاده در خصوص چهل و چهل‌ویکمین نشست شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد: این جلسه به میزبانی مشهد مقدس در ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود. نظام پزشکی مشهد و جامعه پزشکی خراسان رضوی یکی از جوامع پزشکی بسیار توانمند و باکیفیت ما است.
وی افزود: این جلسه مصوباتی دارد که در پایان نشست امروز و فردا دبیر شورا این مصوبات را اعلام خواهد کرد.
دکتر رئیس‌زاده در خصوص مهاجرت پزشکان عنوان کرد: مهاجرت در همه قشرهای جامعه از قبل وجود داشته، در جامعه پزشکی نیز وجود داشته و‌ خواهد داشت. آنچه مایه نگرانی بوده این است که فردی به دلایل متعدد اهل مهاجرت نیست اما به دلیل نبودن شرایط کاری مجبور به مهاجرت می‌شود. این برای ما خسران است و باید تلاش کنیم جلوی این موضوع را بگیریم.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: مورد اخیر قصد مهاجرت جراح قلب اطفال بود که سرمایه‌ای برای کشور است. ایشان در دوران کرونا بالغ بر ۶۰ عمل جراحی قلب اطفال موفق را انجام دادند که از این حیث رتبه اول دنیا را به دست آوردند رساند. چنین سرمایه‌ای از هر سرمایه مادی و لجستیکی دیگری مهم‌تر بوده و نگه‌داشت این سرمایه‌گذاری در کشور کار بسیار بزرگی است. ما با ایشان صحبت داشتیم و شنیدیم دیشب نامه‌ای نوشتند و منصرف شدند که خیر بسیار خوبی است.
وی بیان کرد: ماندن هر کدام از این سرمایه‌ها در کشور نوید بزرگی برای مردم است که می‌توانند از خدمات این افراد استفاده کنند. ما اخبار و آمار دقیقی در خصوص مهاجرت و سیر و شتاب آن را به مسئولان اعلام کردیم، تصمیماتی نیز گرفته و جلساتی به دستور رئیس‌جمهور برگزار شده است که امیدواریم نتایج آن جلسات ملموس، عینی و واقعی شده و جلوی این پدیده گرفته شود.
دکتر رئیس‌زاده گفت: من از اینکه اعداد و ارقام برای مهاجرت پزشکان را اعلام کنم ابا دارم؛ زیرا سواستفاده می‌شود. خروج حتی یک نفر از اعضای جامعه پزشکی برای ما خسران است؛ زیرا به آن‌ها نیاز داریم. همچنین نیروهای ما بسیار کیفی هستند. به این دو دلیل خروج یکی از پزشکان هم برای ما خسران است و نباید اجازه دهیم به این راحتی از کشور خارج شوند.
وی در خصوص تعرفه‌های پزشکی بیان کرد: مصر هستیم تعرفه‌های خدمات بهداشتی و درمانی که جزو بسیار کوچکی دستمزد اعضای ارائه‌کننده خدمت هست مطابق قانون وضع شود. در چند سال گذشته تعرفه‌ها دستوری و متفاوت از قیمت واقعی خدمات بود که این بیشترین فشار را به جای سازمان‌های بیمه‌گر به مردم وارد می‌کند.

برچسب ها: نظام پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار